Gå til innhold

ferien er innbakt i permisjonen (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk beskjed i dag at jeg må begynne å jobbe når permisjonen går ut, for da har jeg hatt 4 ukers ferie inni permisjonstiden. Det kom som en bøtte med kaldt vann over meg, trodde jeg kunne kose meg med snuppa 4 uker til:-( Synes ikke det er logisk at permisjon kan regnes som ferie! Flere med liknende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da regner de rart. Ferien kommer i tillegg. Jeg skal ha den senere, så har ikke tatt den inn i permisjonen.

Skrevet

hvis du hadde fri da pappaen hadde permisjon, regnes det som du tar ferie når han har permisjon. Ellers skal ferien komme i tillegg og forlenge permisjonen.

Skrevet

kan jeg spørre deg hvor mange uker skal du ha permisjon?

jeg tok 42 uker med 100% lønn, men sjefen på jobben sier at det blir da 38 uker perm. + 4 ferieuker slik at det til sammen ble 42.

Skrevet

Her kommer også ferien i tillegg så det var rart. Jeg har 5 uker ferie midt i permisjonstiden. Da vil jeg ikke få utbetalt penger fra nav...

Jeg måtte sende bekreftelse til nav fra min arb.giver at vi hadde avtalt at jeg skulle ha disse 5 ukene med ferie!

Skrevet

...rart, og helt feil. Hvis du avvikler ferie i permisjonstiden, stopper permisjonen opp og forlenges med tilsvarende uker. Dette såfremt du ikke har hatt ferie mens pappa hadde permisjon, da brukes ferien din parallelt med permisjonen. Hadde du avtalt ferie med arbeidsgiver?

Skrevet

gi beskjed til trygdekontoret (NAV) om når du skal ha eller har tatt ferie, så får du vite av de når du skal tilbake i jobb. Jeg sendte en mail til de og fikk kjapt svar om hvilken dag jeg har siste utbetaling av permisjon.

Skrevet

faren er ikke i bildet her, så jeg har hatt all permisjonen selv. Har ikke avtalt noe ferie med sjefen fordi hun hele tiden har hardnakket hevdet at ferien er en del av permisjonen. Skal jeg kontakte NAV for å få dette oppklart?

Skrevet

Når du har tatt 42 uker permisjon, regnes ikke ferien i dette. Det betyr at du SKAL ha 42 pluss 4 uker. Det er bare å kontakte NAV, du behøver nok ikke bekymre deg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...