gullissn ** FØDEKLAR ** Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 fikk sykemld av legen min på 2 uker,pga blødninger,og plager. sjefen min,n daglige lederen, satt å offetda jeg ga dn til henne. hun sa hun skulle ha likt å sjære bort magen min,å at jeg ikke igjen fikk sette meg opp på ekstra vakter. er deltid,å hvis jeg ikke jobber ekstra så har jeg bare ca 4-5000 kr i mnd. hun ble sjikkelig sur og offet hele tiden åver det akstra arbeidet hun kom til å få,pga hun måtte få andre til å jobbe for meg.hun har jobbet i jobben i mange år,mn ble sjef (daglig leder) i forrige uke. hun sa dette var en sjikkelig dårlig start på jobben pga dn jævla magen min..da jeg satt å skrev ned timene jeg ble borte,kom hoved sjefen inn,han som eier stasjonen, å liksom slo meg på hodet. og sa istede for at du er av og på, kan ikke du bære være av og av? å begynte å diskutere med dn andre sjefen om hvem de skulle ansette som kunne ta min plass....ble kjempe flau å lei meg..ringte faamilien min..å faren min ble kjempe sint å ringte sjefen min.vet enda ikke hva de sa!! han har ikke ringt opp endda...er så flau nå
♡♂Joakim-05.08.07 HØYGRAVID♂♡ Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Måtte pappa'n din ringe?? Hvor gammel er du? Ikke noe vondt ment i det hele tatt, men tror nok arbeidslivet liker at folk ordner opp for seg selv og ikke trenger pappa'n sin.. Man burde være boksen nok til å takle slike situasjoner selv og heller konfrontert sjefen sin.. Men jeg syns sjefen din var veldig urimelig, med mindre det skjedde rett etter du begynte å jobbe eller de ansatte deg fordi de hadde for få folk. Men de burde sagt det på en annen måte.. Lykke til :-)
gullissn ** FØDEKLAR ** Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2007 neij han måtte ikke ringe,mn han er sånn. jeg ville ikke at han skulle ringe, mn han gjorde d allikevell.for han visste vel at jeg ikke kom til å gjøre det.har jobbet der i 2 år,å aldri levert ei sykemld før. er 20 år. faren min jobber med slike rettighets ting. så han ville vel at rett skal være rett! han ringte meg nettopp. han hadde sakt at d var misforståelser osv!! er det å missforstå når han sier at istede for at du er av og på,kan ikke du bare være av og av?!!!! sjefen skal ringe meg opp om litt..dette er bare en av de værste dagene...
gullissn ** FØDEKLAR ** Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2007 hvor gammel er du forresten??
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 hørtes ikke bra ut det der, hvor er det du jobber?
♡♂Joakim-05.08.07 HØYGRAVID♂♡ Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 Ok, sånn å forstå.. da skjønner jeg at han hadde behov for å ringe. Da fikk du hvertfall funnet ut av at det tydeligvisvar en misforståelse da.. Er ikke noe hyggelig med sånt!! Noen er bare født til å være ekle.. Jeg er 19..
9nah Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 sa virkelig sjefen din at hun kunne ønske hun kunne SKJÆRE AV MAGEN DIN?????? I såfall er det det verste jeg noengang har hørt og du burde faktisk melde henne til arbeidstilsynet!!!! bare det å referere til magen din som 'den jævla magen' er heeeelt uakseptabelt! jeg driter i hvor gammel du er; heia pappan din som passer på deg uansett om du er 19 eller 30!!!!
gullissn ** FØDEKLAR ** Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2007 det var ikke en missforståelse fra min side. han bare slikket faren min på ryggen. er ikke mye å missforstå føler jeg.
gullissn ** FØDEKLAR ** Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. mars 2007 ja han passer værtfall på,mn føler meg som en idiot nå. sjefen sa til han at han skulle ringe, han har ikke gjort det!! off...nå går de vel der nede å slenger drit om meg..:/
Lillegull78 Skrevet 22. mars 2007 #10 Skrevet 22. mars 2007 Herregud!!! Det hørtes jo helt sinnsykt ut!! De kan jo ikke være helt gode i hodene sine...Ikke ta deg nær av det...Det er sjefene dine som er utrtolige dårlige mennesker! Håper faren din ga dem skikkelig inn!!! Klem klem
Gjest MammaTil2 & LynVingen Skrevet 22. mars 2007 #11 Skrevet 22. mars 2007 Hva med å ringe fagforeninga for å få råd og veiledning om hvordan du bør gripe dette an? Blir så sint når sjefer tror de kan gjøre akkurat som de vil - selv har jeg bare jobbet i det offentlige, og sjefene mine har hatt helt andre holdninger enn det! - nåja, forresten, hva vet vel jeg om hva sjefene har sagt bak ryggen på meg =P
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 22. mars 2007 #12 Skrevet 22. mars 2007 enig med deg mammatil2lynvingen... Var defor jeg spurte om hvor du jobber. Henvend deg enten til handel og kontor eller fagforbundet og hør hva de mener. Du trenger ikke å snakke med sjefen din eller noe, alt tar de seg av. Erfaringe jeg har med de iallefall, er at de er geniale:) Lykke til iallefall.
gullissn ** FØDEKLAR ** Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 22. mars 2007 da har jeg pratet med sjefen..off...kjeftet han opp å greier...er så flau nå....angrer som f... !!!han unnskyldte seg,å sa at d ikke var meningen osv...off....føler at jeg er bare en gravid sur kjærring:(
VinterSol+2 Skrevet 22. mars 2007 #14 Skrevet 22. mars 2007 nei vet du hva, dersom de sa de tingene til deg som du fortalte her, er det ikke du som er en sur kjerring! Sjefene dine gikk LANGT over streken, og det der er en sak det kan bli skikkelig brudulje av. Ikke unnskyld deg. Verden har alt for mange snille søte jenter som aldri holder på rettighetene sine. Vær heller en av de sterke, du har jo jobbet der i to år! Og aldri levert inn sykemelding før?! Ærlig talt. De burde takket deg i stedet!
@nne p@ l@nne Skrevet 22. mars 2007 #15 Skrevet 22. mars 2007 Makan til sjef!! Har hatt litt trøbbel med min også pga at jeg er gravid men så langt har hun ikke gått. Synes det er helt greit å få noen til å ringe å si i fra jeg. Store manner gjør også det, men de bruker ikke pappaen men advokaten sin. Kan egentlig være det samme det:-) Heia snille pappaer som passer på!!!
tullemor_til_snart_4 Skrevet 22. mars 2007 #16 Skrevet 22. mars 2007 Er helt ening med VinterSol(.............) her over! Ikke unnskyld deg, og stå på ditt!! Jeg er litt full av f*en innimellom, så jeg hadde virkelig vurdert om jeg noen gang kunne tenke meg å komme tilbake til den jobben (DE FOLKENE) hvis jeg ikke kunne tenke meg det, så hadde jeg tatt opp dette med legen, og spurt om han kunne være så snill å sykemelde meg ut svangerskapet. Det er jo trakasering!!! Da ville du ikke miste vakter, og ikke være redd for å få mindre i foreldre penger, og du har goooood tid til å finne deg ny jobb;) LYKKE TIL;) HEIA PAPPA`N DIN!!!!!!
*RutIetutt* Skrevet 22. mars 2007 #17 Skrevet 22. mars 2007 Å fy søren for noen utrolig teite og ufølsomme sjefer du har - rene Valla det der.... Sånn går det ikke an å oppføre seg. Er ikke lov å holde på sånn - diskriminering kalles det!
gullissn ** FØDEKLAR ** Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #18 Skrevet 22. mars 2007 haha:) tror pappan min virkelig ga inn:) sjefen ringte å beklaget på det sterkeste. først skulle han begynne å skylde på meg at jeg hadde missforstått,helt til jeg ble forbanna å kjeftet han huden full:) da sjønte han at jeg ikke hadde missforstått noenting..han beklaget på det sterkeste for det han hadde sakt,å sa at selfølgeli skulle jeg få sette meg opp på ekstra vakter når jeg er frisk. slik han sa jeg ikke fikk tidligere. åsså sa han at dette ikke skulle gjenta seg. han sa også at han visste da vi hadde pratet ferdig tidligere idag,at han hadde sakt ting som han ikke skulle,mn hvorfor da ikke ringe meg elr komme tilbake å si d til meg da? trengte han virkelig pappan min for at han skulle d? dier jo bare litt om hvor kald han er...så begynte han med at jeg var solstrålen på jobben å at de ikke ville bli kvitt meg? enda de stod tidligere idag å diskuterte hvem de skulle anssette?? tror de prøvde å syke meg ut slik at jeg skulle slutte! mn nå så de at jeg faktisk kan prate for meg,så tror ikke dette kommer til å skje igjen:) fju....d var godt å endelig kunne stå opp for meg:) føler meg mye bedre nå....skal aldri la dem tråkke på meg slik igjen...å tuusen takk for så mange støttende svar:)
VinterSol+2 Skrevet 22. mars 2007 #19 Skrevet 22. mars 2007 bra, håper alt ordner seg til det beste for deg! Verden trenger jenter som står opp for seg selv! Fortsett med det!
Kanutte og prinsen Skrevet 23. mars 2007 #20 Skrevet 23. mars 2007 Godt å høre at de måtte spise i seg ordene sine, men dette er faktisk ulovlig trakasering i følge arbeidsmiljøloven - og noe du kan gå videre med. Kjenner at jeg blir illsint når jeg hører slike ting!!! Jeg har selv vært sykemeldt i 10 uker nå - men har heldigvis møtt stor forståelse fra arbeidsgiver.
fairy Skrevet 23. mars 2007 #21 Skrevet 23. mars 2007 Uff, for en dust av en sjef! min sjef er nesten over-forståelsesfull hun! De skulle ikke gått an å snakke sånn til deg, særlig ikke når du har jobbet der i to år uten en eneste sykemelding! Jeg kan skjønne dem når de sier at de vil slippe at du setter deg opp på ekstravakter, og så blir sykemeldt. Hadde personalansvar på jobben selv, før jeg ble sykemeldt, og såntnoe er utrolig irriterende. Så akkurat der skjønner jeg dem, men ALT det andre?! er det mulig?!
Loglady Skrevet 23. mars 2007 #22 Skrevet 23. mars 2007 Sjefen din har med sin oppførsel brutt arbeidsmiljøloven. Så enkelt er det. At du har satt deg opp på ekstravakter, for så å bli sykmeldt, er heller ingenting han har noe med å reagere på. Det er legen din som har tatt avgjørelsen om å sykemelde deg. Man kan med andre ors ikke alltid forutse når man vil bli sykmeldt, og slik er det heller ikke meningen at det skal fungere. Hva om man setter seg opp på ekstravakter i dag, og får en murstein i hodet i morgen - skal man få kjeft da? Niks. Så ta det med ro, du har all rett på din side. Lykke til videre!
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 23. mars 2007 #23 Skrevet 23. mars 2007 for en møkkasjef!!! jeg har vært sykemeldt i ca 20 uker.. og sjefen min sier jeg ikke skal bekymre meg for det.. hun sier at min og barnets helse går foran jobben!! sånn en sjef skal være.. uff, synd å høre at det finnes sånne mennesker der ute.. tydelig at hun har problemer med seg selv eller noe!
*Angelface* Skrevet 23. mars 2007 #24 Skrevet 23. mars 2007 Nåkka drit med sånne sjæfa....Nei, fløtt heim tell vesterålen, Melbu igjen..
*Angelface* Skrevet 23. mars 2007 #25 Skrevet 23. mars 2007 Nåkka drit med sånne sjæfa..Nei, fløtt heim tell vesterålen, hadsel igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå