Gå til innhold

Dårlig samvittighet, men burde vel egentlig ikke ha det? (laangt..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt dårlig samvittighet ovenfor min lille sønn.. Veit vel inners inne at jeg ikke burde ha det, for ting jeg gjør gjør jeg bare for at han skal ha det bra..

Jeg har lite melk, han var alltid sutrete etter at jeg hadde ammet han. På sykehuset gikk han ned så mye at han ble veldig slapp, og sa ikke i fra at han var sulten. Fikk da beskjed om å gi han litt mme ved siden av amminga til melkeproduksjonen kom ordentlig i gang, og pumpe meg ved siden av. Hvert måltid blei da et kaos.. Visste aldri når han hadde fått nok, og når han var mer sulten.. Det gjorde at ingen av oss koste oss noe særlig.. Jeg var hele tiden bekymret for at han ikke fikk i seg nok mat, og at han skulle bli like slapp igjen.. Så jeg bestemte meg for og pumpe det jeg har, og gi han dette, samme med mme på flaske.. Jeg syns det var tungt og skulle gå vekk fra ammingen, følte at jeg ikke hadde gjort nok. For veit jo at han har mest godt av mm.. Men jeg prøve akupunktur også for å få melkeprodusksjonen ordentlig i gang, men uten hell.. Han får flaske med mme til de fleste måltider nå.. Men da har jeg en fin oversikt over hvor mye han spiser. Jeg ammer han om jeg har veldig melkespreng, da veit jeg at han får i seg i hvertfall noe.. Men hender jeg må ha flaske ved siden av fordet.. Men da klarer jeg og kose meg med amminga, for da veit jeg at det er melk der..

Veit ikke hvorfor jeg skriver, men det var godt å få det ned.. For har litt dårlig samvittighet ovenfor han, enda jeg veit jo selv at jeg kun gjør det for hans beste.. Selv om jeg aldri rakk og fullamme han, så var det et tungt valg og gå over til flaske, for veit jo nå at melkeproduksjonen bare går nedover..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet! Det er viktigere og kose seg:) Vi blir overrøst med så mye ammehysteri at det ikke er rart at vi sitter igjenn med dårlig samvittighet:) Ungen får jo begge deler og det er jo kjempefint:) Og når han kun får mme seinere så skal du ikke ha dårlig samvittighet for det heller:) Alle næringstoffene som et barn trenger fins i mme....Det eneste som mangeler er vell de antistoffene, men han har jo allerede fått en del av dem og han er jo frisk så:)

Ikke vær lei deg! Sett deg ned og kos med gutten din du:)

Skrevet

Tusen takk for et hyggelig svar=D

Skrevet

Hei.

Ikke ha dårlig samvittighet! Kos deg som du sier de gangene du ammer og ikke stress. Vil dele litt av vår historie. Her kom melken heller ikke ordentlig igang. Det endte med ekstremt såre brystvorter og uker der vi bare pumpa og gav tillegg. I starten var jeg lei meg og følte også at vi hadde mislyktes fordi vi aldri fullammet. Men så tok jeg meg selv i øret og bestemte meg for å kose meg når hun lå ved puppen og gi den erstatning som trengtes for at hun skulle være fornøyd. Spiste bukkhornkløverfrøpulver for å øke produksjonen. Sakte men sikkert ble det mer og mer pupp og da hun bikket tre måneder fullammet vi og har nå gjort det i over en måned. I starten fikk hun kansje bare et måltid (60ml) morsmelk i løpet av døgnet.

Så det jeg synes du skal gjøre er å kose deg med jenta di når du kan, kose deg når du gir flaske, ikke tenke ml og la det gå som det går.

klem.

Skrevet

Så bra at det ordna seg for dere=D

Skal prøve og legge bort den dårlige samvittigheten min.. Gjør jo det beste for gutten min!

Takk for svar=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...