Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Hei! Trenger bare å lufte noen tanker i et fora hvor man bare kan få noen tilbakemeldinger sånn umiddelbart.. Er det noen andre her som synes tiden med de små går fort? Synes det virker som en evighet siden jeg gikk hjemme og lengtet tilbake til studiene igjen, men nå som jeg er igang, savner jeg sånn roen og freden ved å være hjemme. Vesla nærmer seg to år, og jeg synes jeg ser henne så lite! Blir jo litt tid på morningen, og så 3-4 timer før det er leggetid! Og sånn går dagene, og hun bare vokser fra meg... Vår jente er enebarn og første barnebarn på begge sider. Hun er med andre ord vant til mye voksenkontakt og MYE oppmerksomhet. Hun har halv plass i barnehagen, og den siste tiden synes noen av "tantene" at hun har blitt så utrygg i situasjoner hvor det blir kaotisk og hektisk stemning. Det blir for mye for henne, sier de. At hun er veldig avhengig av å ha en voksen i nærheten. Personlig synes jeg ikke dette er så rart, fordi hun er vant til ganske rolige situasjoner og opplegg som ofte er basert på hennes premisser og behov/rytme. Klart barnehagen er et skremmende sted til tider for ei som ikke er 2 engang! Hvor hun blir dyttet, slått, unger skriker og det til tider er mye som skjer på en gang. Ble bare så satt ut av "tantens" uttalelse, det er så vondt å høre slikt synes jeg. Ønsker kun det beste for mitt barn! Vi er bosatt i ei lita bygd sørpå, og jeg må pendle et stykke for å komme til skolen. Og nå er jeg igang igjen, vil ikke slutte nå. Noen som har opplevd noe lignende eller har noe vettugt å komme med? Hilsen Sørlandsjenta
happygrl 23 - liten prinsesse Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 i min barnehage fikk jeg en kommentar når datteren min begynte (hun var 9 mnd)... "så bra at hun har full plass, vi har erfart at de trives mye bedre enn de som bare har halv plass." noe å tenke på. ikke vet jeg om det stemmer, men datter min tilvente seg ganske raskt..
Mamma til 2 prinser:) Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Skjønner mye av det du sier...føler også det blir liten tid med minsten her..han er nå 20 mnd og tiden har gått altfor fort... Men som hun over her sa så ville jeg rådet deg til å få større plass eller full plass...vet om en gutt som begynte i bhg hvor sønnen min går som hadde halv plass.Han var veldig usikker og utrygg og var veldig opptatt av voksenkontakt så han måtte bli bært på meste parten av dagen...de ordnet større plass til han så han går hver dag nå og han har tilpasset seg veldig fort etter dette,han stortrives nå og er mye tryggere!Du burde søke om full plass også kan du heller ha henne hjemme en dag i uken om du har fri eller at hun går hver dag men korte dager,så går det seg nok til! Min gutt har full plass men jeg har fri hver onsdag så har han hjemme da,det funker fint men jeg legger merke til at når han har vært syk å vært hjemme over en stund så er han også litt usikker av seg når han kommer tilbake....men går seg fort til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå