NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Skal på en ca. 2 timers kjøretur, gutten min er da 19 dager gammel. Hvis han sover hele veien, er det da nødvendig og vekke han for å ta han ut av bilsete? Men er han våken, hvor ofte burde jeg ta en pause for at han skal få strekke på seg? Har hørt at dem ikke skal sitte for lenge i bilstolen.. eller hører ganske mye forskjellig..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Babyen bør maks sitte i en halv time av gangen med stopp på en ti min for å strekke på ryggen.Babyen trenger ikke kjenne noe vondt nå,men kan få senskade i ryggen av å sitte lenge av gangen,så jeg hadde tatt minst 4 stopper. Reiste med nyttår i en del timer med den lille vår og da stoppet vi hver 20-25 minutt hadde ti minutters pause og kjørte videre.Turen blir jo mye lengre,men er verdt det for å beskytte ryggen til den lille.
frøkenfryd:) Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 ville ha vekket han og tatt han opp for å strekke på seg 2 ganger hs. sa max 1 time i bilstol til meg ihertfall.
yasmina Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Hvis det er en engansforeselse så hadde jeg kjørt og stoppet når han gråt, var sulten osv uten å tenke på at det er max 30 eller 60 min. Er det noe du gjør ofte hadde jeg stoppet iallefall 2 ganger. God tur !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå