Gå til innhold

Hva gjør dere på heile dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er snart 15 mnd, og dagene blir lange.

Føler jeg må sitte ved siden av henne ppå gulvet å leke med henne heile dagen....

Gjør dere det? Er det det som er vanlig?

Jo vi er da ute på trilletur og vi leser bok, koser i fanget og sånn.

Men noen ganger vil jeg at hun skal trøye seg lit alene, så jeg får surfe litt på nett, se tv, eller bare slappe av.

Er dere SAMMEN med ungen HEILE tia?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nope, han her på 12 mnd er veldig flink til å underholde seg selv (iallfall foreløpig), så jeg får surfet litt :)

Skrevet

Har desverre ikke det problemet... Jobber 100% og har derfor det travelt fra morgen til kveld ;O)

Skrevet

sønnen min er 15 måneder også og vil ikke leke alene, det er slitsomt i perioder, går jeg ut av rommet hans setter han i gang og mase og henger i bena mine.. jeg også trenger tips om hva jeg bør gjøre, kan jo ikke ha det sånn hele tiden!

Skrevet

Vi står opp når snuppa våkner, som er alt fra 05.30 til 07.30.. spiser slapper og koser oss til hun skal i barnehagen.. leverer henne som regel mellom åtte og ni en gang..

Deretter er jeg på skolen, til jeg henter henne mellom 14.00 og 15.00. Da drar vi hjem og spiser middag.

Etter middag går vi som regel ut å leker på lekeplassen, og tar en spasertur i nabolaget. (hun elsker å være ute å leke. hun er forresten 16 mnd)

Så er det inn til kveldstell 17.30. kl 18.00 ser vi barnetv, og etter barnetv er det kvelds.. så er det nattan klokken 19.00...

hehe.. detaljert nok? :P

Skrevet

Vel, jeg er hjemmeværende, valgte å prioritere det slik.

Min er 15 mnd.

Og jeg må si, det er hardt.

Jo da, jeg koser meg med jenta, ikke tro noe annet.

Men vi bore ett sted der "alle andre" er i bhg, eller begynt på skolen. Ingen andre hjemme-mødre her. Lekeplass er det, men det er barnehagen, så der kan vi kun være etter kl 17, eller på helg.

Så alle andre dager er det lissom bare jeg som skal aktivisere jenta, og det er ikke en dans på roser.

Nesten som jeg skulle ønske hun hadde bhg plass, så kunne hun få litt mer stimuli, og litt annen innput, og leke med andre barn.....

Sukk...........

Men man MÅ lissom elske det å gå hjemme med barna.

Men jeg synes det er slitsomt, stusslig, og ufattelig vanvittig og grenseløst krevende.......

Skrevet

Det er ikke alltid like kjekt å gå hjemme med en 1åring++... og INGEN skal ha dårlig samvittighet for det. Noen synes sikkert det er det beste i hele livet, mens andre ønsker å få litt alenetid på jobb, skole eller hjemme.

Jeg er veldig glad for at gutten min har barnehageplass (han har gått der siden han var 11 mnd), og jeg går på skolen ca 3 dager i uka. Har aldri hatt dårlig samvittighet for det, jeg vet han koser seg, og vi har det bra begge to :)

Jeg kjenner det av og til i helgene, og når han begynner å bli sutrete på ettermiddagene kan det til tider være ganske vanskelig å være mamma...

Skrevet

Finnes det en åpen barnehage der dere bor? Kjempefint å ta en tur dit. Både barnet og du får selskap av andre og det er mye nytt for en liten krabat.

Jeg er hjemme med ei på 16 mnd. Hun har lekt veldig selvstendig, men merker nå at hun er inne i en periode der hun dilter etter meg og gjerne vil leie meg til lekene sine. Sitter og leker med henne titt og ofte, men jeg må ikke sitte på gulvet ved siden av henne hele tiden.

Merker her at jenta mi spesielt går for egen maskin etter frokost (STOR gjensynsglede med lekene) og etter lunsj. Da passer jeg på å gjøre mine ting som å henge her, lese avisa etc. Ellers blir hun ofte med meg og hjelper til med husarbeid. Synes det er stor stas å trille støvsugeren, rydde ut av oppvaskmaskinen, tørke støv og være håndtlanger når jeg henger opp vask. Slike aktiviteter porsjonerer jeg ut over dagen.

Hun blir veldig sutrete dersom hun leker med leker hun ikke får til. Stableklosser og puttekasser er noe hun nå f.eks er gretten av. Hvis hun har leker hun liker og mestrer så leker hun for seg selv. Fisher Price sin lekevegg har vært stor suksess her. Tenkte det snart var på tide å anskaffe en lekekomfyr. Kanskje noe slikt hadde vært noe for barnet ditt også. Kanskje det også hjelper å gi barnet masse oppmerksomhet når det leker for seg selv, og heller forsøke å overse en del masing om samleking?

Men samme hva så kjenner jeg også på at det er stritt til tider. Tror det er helt normalt uansett hvor flink barnet er til å leke for seg selv eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...