Gå til innhold

Dattera mi bråker når hun sover!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på snart seks uker. Hun sover som regel bra om natta. Hun sovner rundt elve på kvelden, og våkner først rundt fire på natta. Da er det tid for mat. Så sovner hun igjen en stund etter amming. Neste dupp har som regel vart i tre-fire timer. Den siste duppen oppfører hun seg som om hun er på tur til å våkne hele tiden. Fekter med armene nesten konstant, grynter, skjærer grimaser og lager masse lyder. Spurte helsesøster, og hun mente at det enten kunne være luft i magen eller at hun drømmer mye. Jeg og mannen min har store problemer med å få sove i samme rom når hun holder på slik. Noen som har vært borti no lignende? Noe dere vet kan hjelpe? Jeg synes vi er ganske flinke til å få henne til å rape. Men kanskje det er flere rap som skal ut?

Den første duppen på natta er hun ikke slik. Da ligger hun ganske rolig. På dagener hun ikke så flink til å sove. Men stort sett har hun en lang dupp i vogna på rundt tre-fire timer. Hun er mye roligere da også.

Mottar evt tips med stor takk!

Hilsen en litt trett mor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter den litt opp jeg! Hadde vært godt å få noen timer søvn etter kl fire på natta..

Skrevet

Hei du.

Lillemann driver akkurat på samme viset. Fekter, grynter, vrir og vrenger på seg. En periode holdt han på slik ganske mye, men etter at han har begynt å ta smokken har han roet seg. Det hender at han fortsatt holder på, men jeg vet rett og slett ikke hvorfor. Kanskje det med luft imagen har noe med det å gjøre? Fordi vi ble mye flinkere til å rape han også etter at han begynte å sove urolig, fordi vi mistenkte luft i magen..

Skrevet

Tror det er ganske så vanlig at dem gjør sån. Men har du prøvd og pakke henne in i et teppe sån at hun ikke kan fekte med armene så mye? Jeg må alltid pakke in michelle sån, ellers sover hun ikke godt i det hele tatt. Men når jeg pakker henne in så sover hun kjempe godt og er veldigt blid og fornøyd når hun våkner.

Så det kan kansje være vert et forsøk?

=)

Skrevet

Gutten min grynter også noe voldsomt, han er 8 uker. Vi har lurt på lenge hvorfor han gjør det, om han har vondt noe sted el.l. Vi har drevet og tatt han opp når han gjør det, men nå har vi begynt å drøye det lenger. Når vi tar han op oppnår vi bare at han i alle fall ikke sovner, og så må vi være våkne med han i mange timer. Han grynter mest på samme tidspunkt som du beskriver, men også noen ganger ellers på døgnet når han skal legge seg.

Noen ganger har han fått ut mer rap når vi har tatt han opp, og så roet seg. Andre ganger aner jeg ikke hva det er. Enig i at det er irriterende, er jo umulig å ove med de lydene! Vi har forresten prøvd å pakke inn armene, men da hyler han i stedet for å grynte.

Skrevet

Åja, vi har det sånn her også. Min gutt er 3 mnd nå. Frem til han var 4 uker holdt han på akkurat som din, vi sov med ørepropper, vi. Så hadde han en periode på noen uker hvor han sov natta gjennom. Men nå våkner han i 4-tiden og skal ha mat, og etter det tar det så lang tid før han roer seg! Men han roer seg til slutt, da... jeg ligger sikkert våken en time før han roer seg, og så enda en time før jeg endelig får sove igjen... og da er det jo nesten morgen...

Har ingen tips, dessverre.

Skrevet

Takk for svar! Noen andre som har andre erfaringer? Noe som kan hjelpe? Skal prøve å bli enda flinkere til å får henne til å rape. I tillegg skal jeg prøve å pakke henne mer inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...