Gå til innhold

Maltekstrakt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir gutten min på 17 dager mme. Skal jeg da ha maltekstrakt i hver flaske? En gang til dagen, annen hverdag eller hva? Hvor ofte er det normalt for en baby på mme og ha avføring? Maltekstrakt hjelper de jo til og komme på do, men kan man ødelegge det at dem tilslutt ikke klarer og få ut avføring uten hjelp? (hvis noen skjønner hva jeg mener..) Burde jeg kanskje bare gi maltekstrakt når han er hard i magen?

Mange spm. Men håper noen kan svare=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

eg gir 1 ts om dagen. Barn som får mme skal helst bæsje hver dag, men venninen min sin baby bæsjer annenhver dag og ingen problem med magen for det om:)

Eg ville gitt hver dag, har aldri hørt om noen som får ødelagt mage pga maltekstrakt.Eneste er om han får for mye kan han få luftsmerter..

Skrevet

Jeg har hele tiden brukt en 1/2 teskje malt i hver flaske. Det sies at de helst skal ha avføring hver dag om de får mme.

Tror nok ikke malten ødelegger evnen til å komme på do selv etterhvert.

Skrevet

Okey, da burde jeg kanskje ha i litt hver dag da.Han har hatt avføring annenhverdag, men det er når jeg da har hatt maltekstrakt i melka.. De dagene jeg ikke har i, så har han heller ikke avføring..

Ser han trykker de dagene jeg ikke har i uten at det kommer noe.. Får prøve med litt hver dag da. Mme er vel vanskeligere og fordøye?

Tusen takk for svar=)

Skrevet

jeg har en liten teskjed pr flaske, gutten min har avføring 1-2 ggr pr dag og helt fin i magen , ikke hatt luft eller hard mage en eneste gang..han er 5 mndr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...