Gå til innhold

Hva synes dere om å ha andres leker i munnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om at andre babyer låner din babys leke og putter den i munnen? Dette er jo ikke til å unngå når de er så store at de er i barnehage, men hva med f.eks. 3-6 mnd alder? Jeg synes det er litt ekket, f.eks. på barselmøte, at de andre lar babyene sine slikke på min babys leker. Jeg sier ingenting, men vasker leken når vi kommer hjem... Flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det helt ok.

Hvordan skal man passe på at en baby ikke tar ting i munnen. Det jo kun det dem gjør.

Da syns jeg heller du skal la vær å låne bort lekene dine.....

Skrevet

Jeg tenker jo litt sånn "usj..", men godtar at slik er det bare. Vanskelig å unngå, siden de putter absolutt alt i munnen. Vi pleier å ta med egne leker, men det blir jo veldig ofte til at de låner hverandres.

Skrevet

Hs sa til oss at det var sundt når babyer tygger på de samme lekene. Da får de litt av de andres bakterier, som imunforsvaret kan jobbe med...

Skrevet

Jeg tenker lite på dette, men når det er sykdom og snørr, ja da holder jeg min babys leker tett til brystet. Men det er vanskelig å unngå når de blir større. Tenk på helsestasjonen da, der det er mange leker og like mange munner... :)

Skrevet

Ja, nettopp det med sykdom og snørr er det jeg tenker på! Alltid en eller annen som er forkjøla.

Skrevet

Det jeg synes er rart, er at de fleste ser ut til å synes det er ok med andres spytt på deres babyers leker, men ser ut til å være veldig opptatt av renhold av alt mulig annet. Leste nettopp en ny tråd her om hvor ekkelt det er med smokker som faller i gulvet. Og utallige ganger her inne har jeg lest om sterilisering av flasker og smokker og vasking av alt mulig rart. Men babyleker er liksom "noe helt annet?"

Skrevet

Jeg kan ikke svare for andre, men jeg bryr meg ikke om smokken faller på gulvet. Er det ute er det litt anderledes....

Jeg sluttet å koke flaskene da lillegutt var 3 mnd og han har fåt vann direkte fra springen siden det :)

Så jeg er nok rett og slett bare ikke den typen du tenker på :)

Men jeg er litt enig med deg alikevel. Skjønner ikke at man er nesten hysterisk på noe og så er noe halt annet helt greit .....

Skrevet

syns faktisk det er litt ekkelt jeg og. men,men

Skrevet

Jeg bryr meg ikke.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...