Gå til innhold

Flaske/amme offentlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare spørre, dere som syns det er ekkelt med amming offentlig (selv når det gjøres forholdsvis diskret), syns dere det er like ekkelt å se mødre/fedre gi barna sine melk på flaske? Hva er det eventuelt som er så mye eklere i den ene situasjonen framfor den andre, helt konkret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å amme og gi flaske offentlig kan vel ikke helt sammelignes. Det er vel ikke matingen som er problemet, det er vel heller det at disse stakkars folkene må bli nødt til å å muligens få se et bryst. Jeg vil bare si at jeg ikke har noe i mot offentlig amming altså:)

Men tro ikke at vi som gi flaske alltid har det så enkelt heller. Vi blir ofte spurt når vi gir flaske offentlig om hvorfor vi ikke ammer Stygge blik fra eldre fordi jeg ikke " gidder" å amme. Tror enkelte ikke blir fornøyd uansett hva vi gjør.

Skrevet

Selvfølgelig kan det sammenlignes :-) Man mater babyen. Det ene er ikke bedre eller dårligere enn det andre. Men tror nok som du sier at det for en del har å gjløre med risikoen for å se litt naken hud. Syns allikevel det er rart, for det er vel sjelden man ser mer pupp hos ammende mødre enn hos kvinner med utringning? Så hvorfor er det så mye mer ekkelt hvis man ser huden i forbindelse med mating, enn hvis det bare er at hun konstant viser masse hud i utringningen?

Som du sier, tror enkelte ikke blir fornøyde uansett, men det virker som om det er mer offentlig aksptert å si negative ting om amming enn om å gi mme? (Eller kanskje det bare er at jeg ikke har fått med meg avisskriverier, nettdebatter og TV-debatter om mme siden det ikke har angått meg på samme måte. For om amming, særlig offentlig amming eller å amme etter fylte ett år er det stadig masse negativt i det offentlige rom)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...