Gå til innhold

hvordan er det med amming i syden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal dit i sommer, vi skal innom en del land i middelhavet. hvordan er holdningene rundt dette? er det "akseptabelt" eller må jeg gjemme meg bort?. snuppa er 7 mnd da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som vet?

Skrevet

Vet ikke hvordan det er i middelhavslandene, men spurte ei jeg kjenner hvordan det er i Spania (hun har en del av familien sin der). Hun flirte først og sa at det er jo ikke noen barn der (kvinner i Sør-Europa får jo ikke så mange barn lenger), men det hun husket fra hun var yngre var i hvert fall at tanta hennes amma når de var ute, og at det ble oppfatta som helt naturlig, og ingen reagerte negativt på det. Men dette var vel noen år siden da.

Vet ikke om du ble noe klokere, men jeg fikk dytta litt for deg da :-) Sikkert lurt å ta med seg et lett sjal eller noe uansett, så kan du jo dekke til litt ekstra når du ammer.

Skrevet

Når jeg var i Italia og Spania for seks år siden reagerte de på at jeg amma. Ingen amma offentlig og jeg måtte gjemme meg vekk. Vi reiser til syden denne gangen også men nå på et familiehotell med mange skandinaver. Da regner jeg med å amme overalt.

Skrevet

Var på grand canaria og ammet der det gikk fint det jeg hadde et pledd over pag sola, men synes ikke det var noen stygge blikk egentlig!

Skrevet

Bor selv i Spania, og har ammet mange ganger offentlig. Har gått helt fint det, ingen stygge blikk. Nå har jeg alltid satt meg litt i et hjørne eller noe, men det mest for at minsten ikke skulle bli så distrahert! Så bare amm i vei :)

Skrevet

Var i Kroatia i fjor sommer, og da var det to par med et barn hver på nabobordet på en restaurant (om kvelden). Familiene var fra Italia. Det ene barnet var noen måneder, og ble ammet. Det andre barnet var kanskje to-tre år, og ble også ammet (!). Så i Italia og Kroatia er det tydeligvis greit å amme på restaurant.

Skrevet

Var i syden i høst med 4 mnd gammel baby. Ammet offentlig,o g det gikk helt fint. Prøvde å sitte litt usjenert, men det var like mye for min egen del. Fikk ihverfall ingen stygge blikk. God tur!!

Skrevet

Jeg er veldig mye i Spania siden min samboer er spansk og jenta mi er halvt spansk....

Når jeg ammet i Spania nå i julen kom der mange gamle spanske damer fram til meg og kommenterte hvor bra det var at jeg ammet og de unge spanske damene ikke gjorde det lenger...

Ellers når jeg ammet fikk jeg ik en eneste stygg kommentar men de gamle som gikk forbi smilte mye og sa masse fine ting...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...