24timersmamma Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Hei! Jeg har en 6 mnd gammel gutt som det virker som blir mer og mer glad i mat og vann fra flaske enn pupp. Nå er vi nede 3 amminger på dagen (+ 2 grøt-måltider) og kanskje en nattpupp. Men jeg synes han begynner å vise tendeser på at dette vil gå nedover. Han er ukonsentrert, bruker mye tid, snur hodet bort og virker raskt sulten igjen. Hvor lenge ammet du? Dersom de slutter å ta puppen, bør man gi mme, og hvor lenge? Til de er ca 1 år? Jeg håper han tar puppen til han er 1 år, men jeg tviler... Takk for svar!
moo Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Han bør nok få enten mm eller mme til han nærmer seg året, ja. Det er ikke forresten uvanlig for babyer å "streike" litt i forhold til amming en periode, les gjerne inne på www.ammehjelpen.no under brystvegring. Dersom man ønsker å fortsette ammingen, så lar det seg ofte gjøre etter en slik periode, men om man ønsker å slutte, kan det selvsagt være et godt tidspunkt. Hvor lenge jeg har ammet? Førstemann 16 mnd, andremann 18 mnd, tredjemann 10,5 mnd hittil, med planer om å fortsette så lenge vi begge trives med det.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 23. mars 2007 #3 Skrevet 23. mars 2007 5 mnd. Da nekta hen ta puppen eter 1 uke med pumpet melk! Han var forkjølt, derfor han fikk kun flaske!
Murmel72 Skrevet 23. mars 2007 #4 Skrevet 23. mars 2007 Sluttet å amme etter 8 mnd fordi snuppa virket uinteressert. Dagammingen dabbet av mellom 7 og 8 mnd, mens kveld, natt og morgen holdt jeg på med frem til 8 mnd. Jeg tenkte ikke over at det kanskje hadde gått an å prøve igjen litt senere for å se om dagpuppen var populær etter en periode. Er egentlig godt fornøyd med ammeperioden, jeg :-)
nickoline og supermann Skrevet 23. mars 2007 #5 Skrevet 23. mars 2007 Gutten min blir 1 år og har tenkt å amme en god stund enda. Ammer sjelden ute da. Han er alt for ukonsentrert! Han får jo nok mat ellers. Det er kun for tilegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå