Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Tror vel egentlig ikke jeg er det selv, men er litt usikker.... Saken er den; jeg har gått på cerazette i 2,5mnd, men slurva litt (glemt et par piller). Har vel hatt noe mens lignenede greier 4 ganger i løpet av peioden jeg har tatt cerazette... Men nå, de siste dagene har jeg fått ganske så vondt i ryggen. Pleier ikke å ha dette, sist det var slik var da jeg hadde bekkenløsning i svangerskapet... Er derfor jeg begynner å lure litt... Hva tror dere?? Kan jeg være gravid, eller er det veldig usannsynlig??
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 ja du kan være gravid. hele poenget med minipiller er at de er trygge om du husker å ta dem. Ta en test.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Så jeg kan være det selv om jeg har hatt blødninger?! Tenkte å ta en test, men finner såklart ikke disse billig-testene igjen... Men får vel vurdere å dra på apoteket. Skal nemmelig ut på fest i kveld....:/ HI
aprilspøk Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Nei, jeg tror ikke du er gravid. Cerazette er ingen minipille, men en vanlig p-pille. Litt ryggvondt kan man da få av så mangt. Og med blødninger... Mjaa, skeptisk. Men ta en test om du lurer.
mammaspuppergo 14pp Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 Cerazette er en MINIPILLE, som bør tas til samme tid hver dag. Glemmer du den en dag, men husker det innen 12 timer, er det ingen fare. Men går det lengre tid, kan sikkerheten bli redusert. Som det står i bruksanv: Jo flere tabl du har glemt på rad, jo større er risikoen for at den preventive effekten er redusert. Ta den sist glemte tabl så snart du husker det, og de neste tabl til vanlig tid. Bruk kondom også i de neste 7 dagene du tar tabl. Dersom du glemte en eller fler tabl i den første uken du tok tabl og hadde samleie i uken før de glemte tabl, er det en mulighet for at du kan ha blitt gravid. Håper du ble litt mer klok nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå