Gå til innhold

DYRT selskapslokale.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skikkelig frustert nå!! Vi hadde valgt dette spesifikke stedet fordi vi kunne ha med alkohol selv og derfor ville det bli litt billigere enn andre steder - men nå må jeg si jeg føler meg nesten lurt...

1) De tar kr 7000.- for lokalleie

2) Man betaler så for den maten man bestiller (det er jo en selvfølge)

Dette blir jo endel penger tilsammen, men jeg har budsjettert for dette. Men når vi så får vite at servitører koster kr 150.- pr gjest (!!!) og vi MÅ bestille servitører gjennom dem, så blir det plutselig litt mer penger ja... I tillegg skal de ha penger for å sende servitørene hjem i taxi + rydding av lokalet. Helt ærlig trodde jeg (sikkert naivt!!) at dette var inkludert i lokalleien....!!

Vi gifter oss til sommeren så det er litt sent å finne et annet sted.

Snufs... jeg som trodde jeg hadde funnet et rimelig sted... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke ha godtatt dette!!! Lokalleien burde inkludere dette.

Skrevet

naivt ja. Sjekket du ikke ut dette når du bestilte lokalet? Hva du kunne ordne selv om hva de skulle stå for? I de tilfellene leie av lokalet inkluderer vask dagen derpå og servitører, er dte mer unntaket enn regelen.

Det er dyrt å gifte seg. sånn er det bare.

Skrevet

Det er dyrt ja - og vi har satt av penger . Jeg finner det bare litt bittert at slike ting ikke er inkludert. Men det er som du sier - jeg burde undersøkt. Det er bare det at jeg ikke har så mange (les: ingen) erfaring med å arrangere bryllup, da dette er første gang jeg gifter meg ;o)

Hilsen HI

Skrevet

Syns det hørtes forferdelig dyrt ut med 150 per gjest for servitørene - da skal du i hvertfall være sikker på at det er mer enn nok servitører tilstede, sånn at alle "får varm mat" - har vært i middager der vi har opplevd at noen er ferdige å spise før andre har fått maten - og at mat er blitt kald før den er blitt servert pga for få servitører. Skjønner godt at du føler deg lurt. Du kunne jo nesten like gjerne hatt det på hotell. Er du sikker på at du ikke har noen andre valgmuligheter med hensyn til lokaler?

Skrevet

Jeg synes ikke du er naiv i det hele tatt!!! Kommer de til meg og påstår at jeg skal betale for hvordan hjelpen skal komme seg hjem blir jeg ikke bare sjokka men fly forbanna! Kan de ikke kjøre selv da? De skal jo ikke feste...? Er kansje bare jeg som er litt grønn, men det hadde jeg virkelig aldri komt på!! Og 150,- per gjest var jo sykt dyrt! Har du 80 gjester er det jo snakk om 12 000,- !!! Jeg føler med deg jeg!! ;o)

Skrevet

Tusen takk for sympati, rogaland81 :o) og takk mas79 (8pp etter SA) også - men invitasjonene våre er sendt til trykkeriet (ble trykket i går), så det å bytte middagslokale nå er nok litt i seneste laget :( Men jeg skal i alle fall passe på at de leverer etter beste evne den kvelden!

En liten frustrasjons-GRRRR fra HI ;o)

Skrevet

Vi skal også leielokale til bryllupet vårt. 6000,- for bryllup (4000,- for vanlig fest) og 1000,-for vask.

Da står vi for alt selv, og de leier heller ikke ut servitører. Vi tenkte å leie servitører der vi har bestilt maten, og da koster det 350,- timen per servitør. Servitører må leies for minst 4 timer, og vi må betale reisen dems til/fra cateringfirmaet hvis ikke jeg tar helt feil. Det er jo i grunn helt greit, for da flytter vi dem jo vekk fra dems opprinnelige arbeidsplass. Reisen til/fra cateringfirmaet må de selvfølgelig dekke selv.

Har hørt at det bør være en servitør per 15 gjester. Hvis vi tar utgangspunkt i 4 timer blir kostnadene per servitør for deg 2250,- per servitør, mens vi betaler 1400,-. For at tilbudet ditt skal lønne seg (i forhold til oss) må dere ha servitørene der i minst 6,5 time. Da blir det billigere enn for oss... Det kan forresten hende at vi forsøker å finne venner e.l. som kan servere. Den muligheten har jo ikke dere:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...