Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saket fra forsiden her på DB:

"- Tips når poden har bestemt seg for å IKKE pusse tennene?

- Når barnet slår seg helt vrang, og verken morsomme tannbørster eller tannpuss-sanger hjelper, må man jo gi seg, alt innefor rimelighetens grenser"

Slik er det hver gang jeg skal pusse tennene hennes, det er litt bedre når pappaen pusser, men hun vil absolutt IKKE!!!

Men det har aldri slått meg at jeg bare kan gi meg... Tennene skal pusses og om det betyr at jeg må tvangspusse de på henne til hun blir 18 år, så får jeg heller gjøre det ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør vel legge til at hun elsker tannbørsten, tannkremen og det og pusse tennene selv (les: suge av tannkremen), det er kun når vi skal pusse skikkelig at det blir armer og bein og tenners gnissel...

Skrevet

Vi har også hatt perioder med tannbørstingnekt, men her i huset skal tennene pusses før kvelden. Basta.

Skrevet

Sånn har vi òg hatt det, men no har vi begynt å synge litt for han. Rett og slett avlede han.. Forteller om noe morsomt vi har opplevd den dagen eller tidligere.. Funker som bare det, han er blitt kjempe flink!!

Skrevet

Hvergang sønnen min pusser tennene, så får han alltig pusse først. Og når han er ferdig, så er det min tur. Men noen ganger slår han seg helt vrang. I begynnelse snakker vi om karius og baktus som kommer og lage hull i tennene hvis vi ikke er flinke til å pusse tennene. Men nå ber jeg han gape opp så jeg kan se om karius og baktus har vært der. Og da later jeg som om jeg titter kjempe nøye etter og sier: åja....der kan mamma se at karius og baktus har vært. Nå må du gape skikkelig høyt opp, slik at mamma kan pusse dem bort. Og da gjør han det, og fra der er det ingen problemer med å pusse dem.

Og funker ikke det, sier jeg til han: nå kan du bestemme hvilken side vi skal pusse først. Og da tenker han seg om, og peker på den siden han vil at jeg skal pusse.Og sånn gjør vi det til vi har pusset både oppe og nede.

Funker ikke det, pusser jeg vanligvis tenner sammen. Hvertfall om morgen. Da ser han på meg og prøve å herme. Det syns jeg er en fin måte å "lære" dem å pusse tennene.

Funker heller ikke det....har jeg ikke flere metoder, så da blir det under tvang. For også her i huset skal man pusse tennene sine uansett!!

Skrevet

Vi lånte Karius og Baktus-boka på biblioteket, og etter at vi leste den er tannpussen blitt så mye enklere. Vi lager litt show rundt det, jeg "hører" at Karius og Baktus roper "nei ikke puss tenna dine osv", og det er jo fryktelig morsomt da. Mens jeg pusser tenna forteller jeg at "oi, der sprang Baktus helt bak" og så får jeg pusset helt bak, og fortsetter "å nei, nå står Kaktus oppe" og så får jeg pusset øversia osv. Forstår ikke at dette kan være like morsomt hver kveld, menmen, works for me!

Skrevet

He, he, takk for tips!!

Joda, jeg synger og vi prater og hun pusser på meg, vi lokker og lurer. Alt går bra helt til det skal pusses.. :-(

Vi får vel prøve et par runder med Karius og Baktus, det har vi ikke prøvd enda.

Skrevet

Her var trikset og la han pusse mine tenner samtidig som jeg pusset hans.

Funket veldig bra :-)

Skrevet

Vel...når barnet MITT slår seg helt vrang, og hverken morsomme tannbørster eller tannpussesanger hjelper, så gir jeg meg ikke likevel! Da tvinger jeg han, rett og slett! Høres brutalt ut, ja, men å bli holdt fast av 3 personer hos tannlegen, mens en mann i hvit frakk borer i tennene hans, tror jeg garantert vil være mer traumatisk.

Tennene her skal pusses hver eneste kveld, det er det vi voksne som bestemmer. Men han pusser tenner kun på kvelden, da... skal vel egentlig pusse morgen også.

Skrevet

Her kom ikke ordentlig tannpuss i gang før vi begynte med belønning. Bare rene tenner får flux. Må fram med den truende tonen av og til; hvis du ikke er flink nå blir det ikke no flux. Ba blir det hyl og skrik, før jeg introduserer tannpussen igjen, og sier at hun får flux når de er rene.

Jeg har sendt jenta i seng uten tannpuss og flux en gang, snakk om furten, men hun hvet at mamma mener alvor.

De dagene det ikke er trussler har vi det faktisk morsomt, med å lage dyrelyder. Hun brøler som en løve, eller sier bæææææææææææ, så mamma får pussa de bakerste tennene. Og vi må ha to tigere, hvor hun sieer grrrrrrrrrrrr og flekker tenner slik at yttersiden av tennene blir rene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...