Gå til innhold

Er hun overengstelig (16 mnd), eller bare veldig sein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 16 mnd som har vært passe tidlig utviklet hele veien, helt til hun kommer til "gå" stadiet. Hun kom seg fremover da hun var 6-7 mnd, krabbet da hun var 9 mnd og røyste seg opp ved bordet da hun var 9 mnd. Gikk rundt bordet litt over 9 mnd og satte seg opp selv da hun var nesten 9 mnd.

Hun går veldig fint når hun får holde i en finger, og røyser seg opp midt på gulvet når hun er i humør til det. Men hun setter seg på rumpa selv ganske fort. Hun har stått lenge og gått noen skritt mellom to stykker (10-12 på det meste), men hun har liksom ikke lyst å trene seg på å gå. Hun står hele tiden hvis hun her noe stødig ved seg, selv om hun ikke allitd støtter seg til det.

Hun har ramla stygt for lenge siden (er vel 4 mnd siden) i barnehagen og måtte hentes. un hadde megakul i panna. Etter det har hun blitt SÅ nervøs av seg. Hun var liksom på tur til å slippe seg da, men etter det ville hun ikke stå på lang tid. Etter den episoden har hun ramla og blitt dytta overende maaaange ganger, og BARE i barnehagen. Blødd i fra munnen flere ganger og fått blåkul flere ganger. Og det er fordi hun enten har ramla ned fra en stol, eller fordi hun har blitt dytta av andre unger. Ei på 5 år mista henne ned for ei stund siden også.

Er det normalt at de faller så mye i barnehagen? Klemp fingeren blå har hun også gjort der.

Når vi skal prøve å la henne gå mellom oss nå, så setter hun seg fort ned, men av og til tar hun noen skritt.

Hun virker overengstelig synes jeg. Har sagt til barnehagen at jeg synes hun faller mye og at de ikke må la henne klatre rundt uten tilsyn og sånn.

Hva mener dere om dette? Noen med lignende erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg synes hun er en fornuftig liten pike som holder seg på lavere nivå inntil videre. Vår lille er også av den forsiktige typen, hun kunne ved 15 men så ikke bruksverdien før 18mnd. Alt til sin tid! 16 er jo ikke seint heller (15 er gjennomsnittet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...