Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos fastlegen i dag på kontroll og han fant litt protein i urinen, men blodtrykket var 130/80 så det var bra. Fler som har fått denne beskjeden? Protein i urinen er jo noe jeg i utgangspunktet forbinder med nyresykdom, så ble ganske bekymret.

Kan det bety at jeg kommer til å få svangerskapsforgifting senere siden de fant litt proteiner allerede nå?

Urinen innholdt i tillegg bakterier (mulig skjedekatarr), fler som har det?

Pulsen var som vanlig for høy, så måtte sjekket blodet for høyt stoffskifte, fler som har opplevd dette i svangerskapet? Eller konstant høy puls uten at det har vært noe galt med stoffskifte?

Er i uke 19. og venter tvillinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde proteiner i urinen på en kontroll, men på neste kontroll var det ingenting.. så for meg hadde det ikke noe å si.. :)

Skrevet

Litt utslag på protein trenger ikke å bety noe som helst!

Det er hvis det er mye protein i urinen, kombinert med høyt blodtrykk og væskeopphopning i kroppen, at de begynner å tenke på svangerskapsforgiftning.

Så lenge utslagene på urinen er små, enten det er snakk om protein eller bakterier, så pleier det ikke å være noen fare (med mindre du har andre symptomer, da).

Jeg har hatt utslag både på protein og bakterier, men på neste kontroll var det borte.

Når det gjelder pulsen, så vet jeg ikke - annet enn at det er vanlig å få høyere puls enn vanlig når man er gravid. Det henger sammen med at hjertet pumper mer blod.

Siden du venter tvillinger blir du sikkert passet ekstra godt på, det er nok derfor legen vil sjekke deg ekstra nøye. Det går nok helt fint, skal du se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...