Gå til innhold

Bytte av barnehage, vanskelig valg...råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så heldig å ha barnehageplass i Oslo. Den vi har er vi kjempefornøyd med på alle måter. Barnet er snart 2 år, og ser ut til å stortrives. Ganske nye, rene lokaler, gode rutiner, fast personale, bra pedagog. leder etc. MEN vi bor LANGT unna denne barnehagen da vi har flyttet...Vi har søkt om plass i den nye bydelen, og nå fått det etter 5 mnd. venting. Burde være glad og lettet for mye mindre reisetid per dag, men ellers er denne barnehagen endel annerledes enn den barnet går i per i dag. Virker litt kaotisk mht. personalet, omskiftninger, b.hagen trenger sårt oppussing på mange felt (dekker ikke kravene satt til b.hager i Oslo), mangler uteleker, ganske støyfull inne. Personalet virker hyggelige og flinke nok, men skjønner at det er endel vikarer i bildet.

Nå må vi bestemme oss...hva hadde dere andre gjort/lagt vekt på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke byttet til en barnehage som var dårligere bare for å spare litt tid. Barnet skal jo være der hele dagen.

Skrevet

Vi har vært gjennom det samme, hadde en utrolig bra barnehage i Oslo, har faktisk ikke hørt om noen bedre. Men vi flyttet så langt at vi måtte bytte. Var litt lei meg i begynnelsen for at vi gjorde det, men nå er jeg kjempeglad for at vi gjorde det. Snuppa stortrives og vi er fornøyde.

Barnet ditt kommer sikkert til å trives like godt i en annen barnehage. H*n er så liten at han blir fort kjent med nye ansikter og rutiner. Dette med reisetid har faktisk mye å si i hverdagen, det tar jo av din kvalitetstid med barnet ditt.

Når det gjelder standarden på bhg, har du undersøkt om det er planlagt utbedringer?

Lykke til uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...