Gå til innhold

Hvem henvender seg man til ved overtidskontrollen???


Gjest

Anbefalte innlegg

Fastlegen, jordmor eller føden.

Jeg er en uke over termin, var innom sykehuset i går, for å sjekke uregelmessig fosterlyd... det var ikke noe farlig der heldigvis.

De sjekket også livmorhalsen...ikke så veldig moden enda sa de...

Men ikke noe mer...ble sendt hjem med det. Ikke noe mer informasjon og jeg turte ikke spørre mer siden hun legen hørtes litt oppgitt ut for at jeg kom inn til kontroll på grunn av litt mindre aktivitet og uregelmessig fosterlyd (jordmoren sendte meg inn)... og hun lurte på at det var meg som var bekymret eller jordmoren...Hadde følelse av at jeg var en drama-queen som panikerer for fort og turte ikke spørre noe mer om igangsetting eller noen ting.

De sa heller ingenting om når jeg skulle ringe dem ved overtid eller hvis det ikke skjer noe i den neste uken...føler meg litt sånn overlatt til megselv nå egentlig...

Noen som vet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes ut som en kjip jordmor du møtte på sykehuset. Jeg tror det er sånn at du blir sendt på sykehuset av din vanlige jordmor, da du nærmer deg 14 dager over tiden. Det sa i allefall min jordmor da jeg spurte henne om overtid.

 

Vi får smøre oss med tålmodighet... jeg er også over termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk! Ja...jeg følte meg litt dum der ja... men men, jeg får ringe jordmoren å spørre.

Og tålmodigheten får vi bare strekke litt til...det er visst bare maks en eller en og en halv uke igjen, uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var min faste jordmor som bestilte time til meg. Jeg skal ha det i morgen, så det blir spennende og se hva de finner ut. Er temmelig lei nå. 9 dager over termin i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min kontroll i dag (40+0), sa jm at jeg skulle ringe henne om en uke dersom det ikke hadde skjedd noe. Da skulle jeg få komme inn til henne på dagen. Uken etter blir jeg vel sendt inn til kontroll på sykehuset dersom ikkeno har skjedd ennå. Da er det jm som sender meg dit.

 

Men håper jo ikke jeg ser snurten av henne noe mer jeg da.. Ikke fordi jeg ikke liker henne, men fordi jeg vil føde... nåå..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg fikk beskjed av fastlegen at i uke 41 om jeg ikke hadde født skulle jeg få overtidskontroll hos han om jeg ikke hadde fått time på sykehuset til da.. skal på vekstestimering nå på mandag og om jeg ikke fikk time da til overtidskontroll skulle jegta kontakt me legen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...