Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Jeg har fått meg ny jobb, på et sted der vi ser for oss fremtiden. Det er veldig sjelden det er ledige jobber der, og nå har sjansen endelig kommet. Hurra!!! Eller.... Jeg er egentlig mer fortvilet. Nå er jeg ute i sv.sk.permisjon, og har også et barn til under 2 år. Det jeg hadde tenkt når jeg skulle tilbake til min opprinnelige jobb var å gå i 60% stilling, og være hjemme med mine to små knøtt to dager i uka. Men nå er jeg i den situasjon at jeg har fått tilbud om 100% stilling, og som sagt muliggjør denne jobben at vi endelig kan flytte dit vi vil. Til familie og venner. Men jeg får så vondt, jeg kan jo ikke ta jobben, og dermed søke om permisjon. Eller kan jeg? Jeg tenker det er nå barna mine er små, og har godt av å være hjemme med mamma noen dager. Pappa vil ikke være hjemme pga jobb i privat sektor. Jeg vet, at hvis jeg ikke takker ja til denne jobben, ja da har jeg nok brukt mine sjanser... Huff, hva ville dere gjort? Skal jeg takke ja, og rett og slett være så søke om permisjon med en gang?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Det er vanskelig å si,men hvis du føler et stikk av dårlig samvittighet for dine barn,synes jeg ikke at du burde gjøre det,for det kan ødelegge alt.
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Hvis du allerede har fått tilbud om jobb ville jeg har spurt den nye jobben om hva de tenker om permisjon. Kan jo være at de syntes at det er greit, det vil jo sikkert bare være for ett par år. Kanskje dere kan møtes på halv veien. Jeg ville ihvertfall prøvd. Dumt å si nei til en stilling som du i utgangspunktet har lyst på. Det er viktig å bo på en plass en trives. Det vil ungene også nyte godt av....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå