Mina Sophie Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Har noen av dere erfaring med det? Vet jeg mest sannsynlig må rotfylle...Har noen gjort det som er gravide? Takknemlig for alle svar:)
vilha3 (09.09.07) Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Hei på deg. Stakkars deg da!! har ikke rotfylt mens jeg har vært gravid, men tror ikke det skal være noe problem. Største utfordringa blir kanskje i forb med røntgen, men det kan du jo høre med tannlegen om. har rotfylt ei tann selv, og det gikk over all forventnig. Er jo bedøvd, så det er jo overhodet ingen smerter i forbindelse med det. Gjorde igrunnen mest vondt å betale for timen, spør du meg. Dyyyyrt... God bedring og lykke til. :-)
koglu Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Jeg har også en tann som må rotfylles, men det ville ikke tannlegen gjøre før etter fødsel. Hun ville ikke ta bilder av tennene sist, men boret det som trengtes som hun så. Kan nok hende de venter til etter fødsel, men er vel kanskje noe de kan gjøre for å lindre smertene. Eller hvis det er veldig akutt at de rotfyller allikevel.. Tror det er litt individuelt blant tannlegene..
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Jeg hadde tannverk og hva så ut som måtte være en rotfylling etter en sprukket fylling som hadde laget karis inni tanna, men tannlegen tok ut fyllingen og satt inn en midlertidig en som også skulle ha en betennelsesdempedne effekt. Det er nå 6 uker siden og helt bra, så da sa hun at jeg bare kunne komme tilbake etter fødsel å få en permanent fylling. Hun tok både røntgen og fikk lokal bedøvelse men hun mente det var mye medre enn å gå med tannverk som helt sikkert ville blitt en kjempe rotfylling innen termin. Hun har veldig morderne utstyr, og sa at røntgen strålingen fra å ta et bilde slik rett på tanna var så minimal at det var mye bedre enn å gå med tannverk. Så det kan være de kan fikse det og unngå en rotfylling eller sette i en midlertidig fylling som hjelper det til de kan gjøre det endelig etter fødsel. Men vill absolutt gått til tannlegen hvis eg var deg. Mye bedre enn å gå rundt med tannverk, og kan være farlig å få sikkelig betennelse i en tann også.
<3AlleGodeTingErTre<3 Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 Tror det er litt individuelt om tannlegen vil rotfylle eller ikke... hos meg fant han et stort hull som han tror han må rotfylle, men han la midlertidig fylling, sånn at vi kunne vente til etter nedkomsten. MEN hvis det ble vondt nå så var det ingen krise om han måtte rotfylle heller! Røntgen som er verst da... men det var visst ikke noe krise nei!
Mina Sophie Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. mars 2007 Takk for ALLE SVAR,Kjempenyttig.. Har fått time kl 13.00...Så får vi se da:)
Oppsann *Hormonella* Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Hei! Jeg må oxo rotfylle, og tannlegen har sagt at det ikke e farlig for babyen! Får kun lokalbedøvelse som ikke går over til barnet og er derfor ikke farlig! Har oxo trukket 2 visdomstenner mens jeg har vært gravid denne gangen og det gikk helt fint! Lykke til!
Pregnosaurus 22/8/07 Skrevet 22. mars 2007 #8 Skrevet 22. mars 2007 Jeg har operert en rot mens jeg er gravid og det har gått helt fint )
Celene -2.09.07~*HØYGRAVID*~ Skrevet 22. mars 2007 #9 Skrevet 22. mars 2007 Hei Jeg borret i tanna mi i går med bedøvelse, men tannlegen ville ikke ta bilder. Hun mente røntgenstrålenede var for mye å utsette fosteret for... lykke til med tanna
bøllefrø med septemberbeibi Skrevet 22. mars 2007 #10 Skrevet 22. mars 2007 Jeg kommer akkurat fra tannlegen nå,ikke så mye hjelp å få. Betennelse i tannkjøttet ved en visdomstann som aldri kommer helt opp.hoven i kinn og nedover mot halsen.De ville ikke gjøre noe som helst så lenge jeg var gravid,Ikke lette på trykket med å fjerne litt tannkjøtt, ikke ta røntgen og ikke trekke... Sikkert noe som er forskjellig fra tannlege til tannlege.
m den lille Skrevet 22. mars 2007 #11 Skrevet 22. mars 2007 Virker som om tannlegepraksisen er veldig forskjellig. Min tannlege sa at hun ikke ønsket å utsette meg for stress eller noe så lenge det ikke er akutt, så lenge jeg ikke hadde smerter. Man får jo tatt vanlig røntgen, bare man får sånt teppe over magen, så kan ikke se at det skal være veldig annerledes hos tannlegen. Håper du får det gjort, er bedre å ha litt stress og smerte et par timer enn å ha tannverk til etter fødselen.
ventende...FØDEKLAR Skrevet 22. mars 2007 #12 Skrevet 22. mars 2007 Hei Ella-79 Håper det går bra med deg,du kuttet jo ut å svare meg.Greit det altså))) Godt å vite at du fortsatt er her,trodde nesten det hadde gått galt med deg. Lykke til videre:o)))
semilie:)Fødeklar Skrevet 24. mars 2007 #13 Skrevet 24. mars 2007 hei Har vært hos tannlegen. Han sa røntgen ikke var noe problem. I allfall ikke etter første del av svangerskapet. Han mente det var vanskelig å se mindre hull uten røntgen. Det må være bedre å reparere tennene. Det gjør jo så fryktelig vondt å gå rundt med tannpine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå