sommerbarn:-) Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Noen som vet om pappapermen faller bort eller ikke når man er separert? Jeg har jo hovedansvaret for barna, og lille-gutt er jo ikke et år ennå når faren skal ha pappaperm... Takknemlig for svar:)
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 sånn jeg har forstått det,får han perm hvis han vil ja!Her er ikke faren til stede så da fikk jeg hans perm også:-)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #3 Skrevet 25. mars 2007 pappaen her ville ha pappaperm men jeg sa nei. vi har ikke et sammarbeid som er bra nok til og få det til. familieværnkontoret ambefalte meg det heller ikke. famillie og helsedepartemanget anbefaller ikke overnatting før barnet er over et år. hvordan skal man da få til 6 ukers pappa perm? at han kommer hjem til deg og henter babyen vær morning og leverer vær kveld?? hva skjer om han blir syk? eller forsover seg? da kommer ikke du deg på jobb. å har dere ikke et godt sammarbeid kan det godt hende han forsover seg med vilje. nei snakk med trygdekontoret. jeg søkte bare på og få pappaens tid over til meg og det fikk jeg.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 Hei! Du kan søke dispensasjon jmf. trygdeloven §14-10 femte ledd. Ring ditt lokale trygdekontor og be om å få korrekt søknadsskjema (nav.no er ikke alltid like lett å finne frem på...!) Det anbefales at små barn ikke har tor forskjellige bosted, så du har god mulighet til å få fedrekvoten:) Jeg får den - men har ikke vært samboende eler gift med far, så stiller nok et lite hakk sterkere enn deg. Prøv likevel! Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå