Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri skjønt det der med knipinga.. aldri fått det til! Eneste gangene jeg har fått det til, er når jeg tisser...(stoppe strålen)

Så i går kom jeg på at jeg burrde begynne med den knipinga da..(helt glemt det jeg) Men jeg klarte ikke stoppe strålen!! Hadde ikke sjangs!! Er jeg HELT ødelagt der nede nå da?! Hva skal jeg gjøre?

Er 19 dager siden jeg fødte forresten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må ha mer tålmodighet enn 19 dager....

hvis du ligger på siden og strammer er det vaskelig å ikke klare å gjøre det riktig....

ellers synes jeg det er vaskelig å vite om man gjør det riktig, men uansett hjelper det...

og slapp av du er ikke ødelagt - det tar tid!!!! husk hva som har skjedd med kroppen din =)

Skrevet

Bare fortsett å knip! Det med å stoppe strålen er bare for å gi deg en pekepinn på hvilke muskler du skal knipe;) Du er helt sikkert ikke ødelagt, men det er viktig å knipe. Er ikke så veldig flink selv, men jeg prøver....

Et tips er å knipe feks. mens du pusser tenner, da har du iallefall 2 runder hver dag!

Skrevet

Ja, men skjønner ikke hvilke muskler jeg skal bruke...huff..Får det bare til når jeg tisser, og nå klarer jeg ikke det en gang!

Nå føler jeg meg bra dum :P

Skrevet

merkelig det med knipingen, jeg klarte stoppe tisset rett etter fødsel også jeg, så veit ikke helt om jeg bare har bra muskler der eller .......

aldri gjort knipeøvelser, og kan stoppe tisset når som helst..hehe :P

Skrevet

Ingen spørsmål som er for dumme når det gjelder det her!

Ta deg en tur på helsestasjonen og snakk med jordmor, så gir hun deg skikkelig informasjon. De er nok flinkere til å forklare enn vi her;)

Skrevet

Tok 3-4 mnd før jeg klarte å holde meg! Hadde ikke sjans hvis jeg virkelig måtte tisse!

Skrevet

Det er ganske vanlig å ikke helt kjenne bekkenbunnen etter at man har født tror jeg. Selv om jeg var flink med knipeøvelser før fødselen gikk det 2-3 uker før jeg kjente at jeg fikk det til ordentlig. Jeg syns det er enklest å knipe når jeg ligger flatt og slapper helt av, eller sitter i skredderstilling. Så sørger jeg for at rumpe- og magemuskler ikke jobber mens jeg kniper, også er det bare å sette i gang. Jeg pleier å tenke meg at jeg skal holde igjen både urin og luft...til å begynne med klarte jeg bare å holde litte granne av gangen, men det kommer seg saaaaaakte med sikkert :) Knip i vei, for det er viktig!

Skrevet

er vanskelig den første tiden etter fødselen. føler at man tar i alt man kan men merker ingen ting. tar noen fuker med kniping før man merker bedring. så er bare å fortsette så kommer resultatene etthvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...