Gå til innhold

Trenger hjelp!! Håper dere har noen tips...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... på åssen jeg kan få litt grøt i han lille;) Vi begynte med grøt når han ble 4 mnd på grunn av dårlig søvn. I starten gikk det ganske greit men etterhvert ble han helt umulig å mate! Han ser ivrig på grøtskåla men når vi kommer med skjeen så er han uinteressert og blir sinna. det eneste han liker er pærepure men kan da ikke bare spise det! vi har prøvd å lure i han på alle mulige måter: med pure, uten, en skje pure og så en grøt men det hjelper ikke! Han lukker munnen så fort grøten kommer! han er heller ikke så interessert i melk lenger.. drikker kanskje 30 ml og så slår han bort flaska... det ender med at han spiser lite på dagen og tar det igjen på natta... *GJESP* vi har nå kuttet ned til 2 måltider på natta (før opp til 5) men blir ikke noe bedre på dagen for det...:(

har dere noen tips???

tenkte å legge det ut her også siden dere er modne foreldre og sikkert kan en del mere enn meg;) (første barnet mitt;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv å blande pærepuren i grøten, det burde vekke litt mere interesse.. :)

Skrevet

heisann vennen ;o)

jeg gir melk først,siden han nekter å drikke.har lurt i han litt siste døgnet.med grøten,jeg dypper skjea i frukta,og inn med den =)

eller bland det sammen.skal gå da.håper jeg.hvis ikke får du sende meg en kvass meil,og kjefte meg opp,hehe.

klem

Skrevet

Hehe:) Har prøvd det attpåklatt men det funker ikke.. gikk i starten men nå har han skjønt at han blir lurt...;) smart unge;)

hvordan har lille thor det da?? er han blitt bedre???

Klem :)

Skrevet

Har du prøvd å bytte merke på grøten, eller type???

Storebror spiste ikke grøten til småfolk.... Men alle andre typer.

Skrevet

Nei, det har jeg ikke gjort... bruker de fra nestle.. har prøvd forskjellige smaker av de men skal prøve å bytte merke:) takk for tipset:)

Skrevet

Å bytte typen grøt kan faktisk funke som msb tipser om. Her har vi nok aldri opplevd noe særlig matnekt da vi har fått et skikkelig matvrak som sluker alt, men det er faktisk et par grøttyper som hun ikke er spesielt interessert i:-)

Skrevet

Hei:) Jeg har vært i liknende situasjon som deg med min mellomste....Hun likte aldri grøt!....

Men små brødbiter med smør og leverpostei dynket med morsmelk gikk ned på høykant! Kanskje verdt et forsøk?:) Lykke til:)

Skrevet

Jeg ga faktisk opp hele grøtprosjektet jeg, for minstemann. Prøvde alle mulige typer, med fruktpuré og uten. Lot ham stå eller leke mens jeg prøvde å lure i ham maten. Til slutt minte jeg meg på at slik vil jeg ikke ha det. Begynte å bi ham brød i stedet, små biter med leverpostei. Det gikk glimrende :-D

Skrevet

Jeg er blitt litt desp. fordi en psykolog sioer det er så viktig å slutte med nattamming for å etablere gode vaner. Så spurte hun om vi hadde meningsfulle prosjekter på dagtid, at det ville dempe på nattspisingen (eller???) Ja, da jeg, vi spiller litt bridge, og så går vi på div. utstillinger sammen (sa ikke det altså).--- og videre at det var viktig at jeg satte gode rammer omkring måltidene ("snakk med henne når hun spiser") , og at hun koser seg (det hadde jeg ikke tenkt på gitt).

Vel, fra tull til alvor: Hun har ikke nektet å spise gtrøt, men det er sikkert at hun synes det er mye mer spennende å spise tørt brød, eller brunost, eller mariekjeks--- og masse greier, egentlig som ikke er direkte baby- eller grøtmtat. Og nå orker jeg sølet ved å la henne spise selv, det ser ut som en hønsegård her etterpå, og en del brødbiter etc. finner veien ovenfra og inn i bleien. Men jeg har i det hele tatt bare sluttet å være engstelig, slik jeg var for en del år siden med førstemann, og da virker det som om junk som f.eks. litt for mye mariekjeks egentlig skjerper apetitten og erfaringen av at det er spennende å spise selv og søle selv.

Har i de siste par dager hatt langt mindre pågang hva gjelder amming, og er egenlig veldig interessert i å trappe ned til noe som likner på morgen og kveld punktum. Hun er 9 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...