Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min spiser nå to fulle grøt posjoner hver dag i tillegg til litt middag + pupp da. Hun legges 1900, men er sulten allerede rundt 2130. Deretter våkner hun og vil ha mat rundt 0100 og 0430. Tenkte det var på tide med litt nattavvenning.... Avvenner man et og et nattmåltid, eller alle på en gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden hun spiser 3 ganger i løpet av natten, ville jeg prøvd å kutte måltidet kl. 21.30 først. Etter en liten stund ville jeg prøvd å utsette måltid nr. 2 slik at det kun blir 1 måltid igjen. Du kan jo prøve deg litt frem. Tilby vann og event. smokk i stedet for pupp : )

Skrevet

Hei du!

Vi har døtre på omtrent lik alder - emma ble født den 25. :)

Jeg bare lurer på hva du gir henne av mat før du legger henne? Får hun bare pupp eller grøt først/etterpå? Om hun får grøt og melk før hun legger seg klokka 19.00, er hun jo egentlig ikke sulten allerede 1,5 time etterpå? Derfor ville jeg kuttet ut dette måltidet først, tror jeg. Når det er gjort, ville jeg prøvd meg på 01.00måltidet - prøv kun med litt lunka vann om ikke hun roer seg. Evt opp å få litt kos - det funka her :)

Håper det går bra :)

Skrevet

stor fikk liten 23.08.06:

Vi hadde samme problem med våkning mesten umiddelbart etter legging. Men så viste det seg at snuppa ikke var sulten, bare veldig, veldig tørst etter grøten. Hvilken grøt gir du til kvelds og drikker hun godt til kveldsmaten?

Skrevet

Takk for mange gode svar :o)

Dette at hun våkner allerede klokka 2130 er ganske nytt. Har kun gjort det de siste ukene. Vi gir grøt (Nestles Hvetegrøt med frukt og litt vann + pupp) rundt 1700, for at det ikke skulle være for nært leggetid (har hørt at de ikke bør være grøtmette når de skal sove). Hun har alltid fått en flaske med 180 ml mme klokka 1830. Men denne vil hun plutselig ikke ha noe særlig av. Hender hun vil ha litt pupp i stedet. Hun er kanskje mett fra grøten? Hører jo at andre gir grøt rett før leggetid, lurer på om vi skal skyve litt på det?

Skrevet

Hallo..

Vi hadde samme problem som deg, fordi om vår gutt "bare" er 5 1/2 mnd. Har våknet hver 2. time hele natta... En blir litt sliten av det ja. Men etter en stund så fant vi ut at det bare var kos han ville ha (han er ganske stor og skikkelig puppegutt), fordi han la på sag masse, veldig masse. Han var forresten oppe i 2 måltider er dag.

Etter å ha snakket med hs, så fant vi ut å prøve å ikke gi han det første måltidet etter han hadde lagt seg (legger seg 7 og ville som regel ha mat igjen kl 9). Det ble tokvelder med en del skriking, etter 3. natt var det bare å gi han sutten, så sovnet han igjen. Og nå våkner han bare en gang om natta og skal ha mat...

Ble litt rotete dette, men håper du skjønner. Jeg var forresten ikke hjemme de to første kveldene. Måtte bare gå ut, klarer ikke å høre på den skrikinga. Jeg gir etter så fort...

Skrevet

Dytter litt igjen. Kanskje dere som var så snille å svare tidligere i dag har noen komentarer igjen etter mitt siste innlegg!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...