Anonym bruker Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Noen som lager grønnsaksmos selv? Fryser dere ned mosen, evt. hvor lenge holder den seg og hva fryser dere den ned i?
mammaentiltrulte Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 har laget litt. bare potetmos og gulrotpure forløpig. er på smaksposjonstadier. fryser ned i isterningbrett fra ikea, sånne i silikon, for da er det lett å løsne bitene senere
Murmeline Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 poser eller sterile glass, holder lenge i fryseren. Jeg lager alltid ca 20porsjoner (en stor kjele)
♥sjiga♥ Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Holdbarhet i fryseren. Brystmelk 2 mnd Grønnsakpureer 6 mnd Fruktpureer 6 mnd Pureer med melk 2 mnd Kokt fisk 3 mnd Kokt kjøtt 3 mnd Brød 2 mnd Smør 3 mnd Grønnsaker 6 mnd Rå fisk 3 mnd Rå pøles/kjøttdeig 1 mnd Annet rått kjøtt 3 mnd ->dette er i følge boken barnemat av Annabel Karmel i boken hjemmelaget spebarnsmat av Margit Vea sier de: Lammekjøtt kokt 4 mnd Svinekjøtt kokt 1 mnd Høne/kylling kokt 3 mnd Fisk kokt 2 mnd Grønsakspureer 1 - 2 mnd Fruktpureer 1 år. så det er vel litt forskjellig hva de sier. jeg kjøler maten før jeg putter de i isterningbrett når de er fryst så putter jeg dem i frysepose. har ikke så mange isterning brett så fryse pose er greit da. og så har jeg jo posjoner ved å ta så og så mange terninger lett å øke mengden i posjonene også da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå