♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 ... på åssen jeg kan få litt grøt i han lille;) Vi begynte med grøt når han ble 4 mnd på grunn av dårlig søvn. I starten gikk det ganske greit men etterhvert ble han helt umulig å mate! Han ser ivrig på grøtskåla men når vi kommer med skjeen så er han uinteressert og blir sinna. det eneste han liker er pærepure men kan da ikke bare spise det! vi har prøvd å lure i han på alle mulige måter: med pure, uten, en skje pure og så en grøt men det hjelper ikke! Han lukker munnen så fort grøten kommer! han er heller ikke så interessert i melk lenger.. drikker kanskje 30 ml og så slår han bort flaska... det ender med at han spiser lite på dagen og tar det igjen på natta... *GJESP* vi har nå kuttet ned til 2 måltider på natta (før opp til 5) men blir ikke noe bedre på dagen for det... har dere noen tips???
Mynona Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Har dere prøvd 6 mnd grøten? Den smaker myyye bedre. Og så kan du jo prøve løsere eller fastere konsistens på grøten dersom du ikke har gjort det?
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2007 har prøvd begge deler ja.. men han er like uinteressert... men takk for svaret:)
Mynona Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Uff nei, har som er blitt veldig glad i mat jeg da, så kanskje ikke den beste til å gi råd. Men vi hadde en periode det vi måtte ha en liten "desj" med banan på tuppen på skjeen i tillegg til grøten. Og så måtte vi bare stappe inn skjeen i begynnelsen. Da var det ikke snakk om å gape. Men hvis han spytter ut igjen hjelper jo ikke det. Håper andre har bedre råd til deg=)
komplett familie Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 her hjalp det å skifte grøtmerke. Så her går det i Småfolk sin havregrøt med eple - den smaker faktisk godt. Har prøvd andre, men de nekter han.... det skjønner jeg godt for de smaker papp.....!!!!!
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 Prøvd å ha litt kanel i grøten da?? Det funka kjempebra her når gutten min ikke ville ha grøt en periode,smakte visst kjempegodt og er trygt for baby.
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 22. mars 2007 takk for tipsene! Så det går greit å prøve med kanel altså??
nickoline og supermann Skrevet 22. mars 2007 #8 Skrevet 22. mars 2007 prøv en med mer smak. Hipp sin med vanilje funket her en periode. Eller semper som du får kjøpt i sverige. Det vi gjør noen ganger er å duppe skjea i fruktpurre så det ble litt ekstra smak. Da gaper han som bare det. Noen ganger blander vi banan i også.....
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 22. mars 2007 #9 Skrevet 22. mars 2007 Var hvertfall det jeg fikk beskjed om både på helsestajon og tror det var blomman her inne som sa det går bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå