Krølle79 Skrevet 22. mars 2007 #1 Skrevet 22. mars 2007 Har noe så inni h... til maserier... Har hatt maserier i noen dager nå.. (jeg trodde det bare var "sterke" kynnere, men da jeg beskrev dem for jm igår sa hun at dette nok var maserier, ja..)... Men så sterke og så hyppige som de har vært f.o.m. igår kveld, har de ikke vært før.. Visste ikke at maserier kunne være så vonde?? hmm... Kan si det sånn, at dette har vært ei litt lang natt... Har heldigvis fått sovet litt innimellom, da.. Det hjelper... Er oppe nå for å spise litt.. youghurt og müsli.. Hadde et par skikkelig sterke nå innen de siste 45 min.. Kjennes nesten som om jeg "revner" litt innvendeig under enkelte av "takene".. Hehe.. sambo ble litt sånn..; "ehh..kanskje du skulle ringe ned på føden og høre hva som er forskjellen på maserier og vanlige rier? Synes nesten det kan virke som om du kanskje har rier, jeg....?" Jeg bare sa at neida, det er sikkert bare maserier, og at livmora er litt sliten og mer irritabel iom at det har hold på ei stund.. Men jeg må innrømme at jeg lurer selv noen ganger, så det blir noen spennede timer fremover.. Noen flere som har (hatt) det sånn? Og hvor lenge kan man gå sånn, egentlig? Hmmm... får litt sånn "åh, at jeg ikke har lest innlegg som omhandler dette før.. da hadde jeg visst litt mer om det nå.." ;-p -men-men.. kan ikke få med seg alt heller..
Krølle79 Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 22. mars 2007 ..glemte å skrive at de kan vare fra 1-1,5 minutt.. og det er ikke alltid det går mange minuttene mellom hver "tørn", for å si det sånn.. noen ganger bare 5 minutter også.. litt sånn fra 5-7/8 minutter mellom dem..
Regnbuemor til 2 Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Så spennende da! Jeg hadde sånne vonde masrier i 4 dager jeg da. Dro på føden etter 1,5 dag ca, og ble sendt hjem. De var som dine, vonde, men varierte fra fem til 8 minutter, altså ikke regelmessige;( Men SÅ kom veene. De var enda vondere(!), og veldig regelmessige. Ni timer etter lå tulla på magen min.. Lykke til..
MAMMA1 Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Jeg hadde enormt kraftige maserier i rundt 12t før jeg fikk større åpning fra 1cm til 3....Jeg synes den tiden av fødselen var den verste..
kfitjar Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 Jeg syntes det høres ut som rier.....siden de kommer såpass ofte og vare såpass lenge. Hvis de begynner å bli enda vondere, så er det nok bare å ringe føden eller ta en tur på sykehuset. Så spennende!!!! Lykke til!
mathilde Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 Hvis de varer over minuttet, tror jeg det er litt mere tak i dem. Jeg brukte 4 døgn på de første tre centimetrene med åpning (ved maserier). Hvis du kjenner at du blir for sliten, bør du ringe sykehuset og spørre om å få begynne- jeg var helt utslitt når jeg skulle føde etter fire døgn uten søvn, og de endte uansett med å gi meg riestimulerende... Lykke til, sikkert ikke lenge igjen nå...
Aurora73 Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Krølle!!! Kossn går det med dæ? Har du dratt på føden kanskje? *krysserfingrefordet*
rampen_ Skrevet 22. mars 2007 #8 Skrevet 22. mars 2007 huff, sånn har jeg og det... men jeg klarer å sove meg gjennom de da, så da er det vel ikke ille:-) kommer mest når jeg sitter, og da kjenner jeg det riiiiiver nede i magen... og om jeg reiser meg da (om jeg kommer meg opp) må jeg stå framoverbøyd.. hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg trodd mine var rier, men er 36+0 nå, så det er vel bare sterke kynnere..
Mayflower *26.03.07 <3* Skrevet 22. mars 2007 #9 Skrevet 22. mars 2007 Jeg har hatt maserier siden i går ettermiddag. Sov ingenting i natt,slumra kanskje litt mellom noen av takene,men de har kommet jevnt med ca 5 min mellomrom og 30-40 sekunders varighet. Utrolig slitsomt! Ringte føden i 8-tiden i morges og fikk komme inn til sjekk. Ingen åpning... Fikk en Nozinan for å sove på, så jeg har sovet litt av og på i dag, godt. Men takene er der fortsatt og blir ikke mindre vonde. Erkanskje ikke fullt så ofte nå, men uansett slitsomt. Lurer veldig på hvor lenge jeg skal ha det slik...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå