Mamma`n til Sofie Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Snuppa på 9,5 mnd reiser seg i sengen når jeg har lagt henne. Hun står der til hun blir lei og begynner å grine. Da må jeg inn til henne for å legge henne ned igjen, men med det samme jeg har forlatt rommet gjør hun det igjen. Dette fortsetter 5-6 ganger før hun tilslutt rorer seg og sovner. Er det noen som har opplevt det samme og fant en løsning på problemet? På forhand, takk
Sina73 Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 Det som fungerer for oss er å legge han i vogna og flytte han over i senga når han har sovnet. Han er 10 mnd og vil absolutt ikke ligge stille i senga.
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Gutten min gjør det han også. Jeg går bare inn og legger han ned igjen, men han reiser seg igjen når jeg går ut. Må inn 1-4 ganger før han blir lei og sovner. Snakker ikke til han, bare legger han ned, brer dyna over han og går. De prøver seg jo, men så lenge de ikke får noe ut av det så blir de fort lei.
Cilla m Neo;) Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 vi har kjøpt babysafe sove sele for å løse d problemet;)
aprilspøk Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 Vi lar han bare stå til han blir trøtt og ikke gidder mer. Tar som regel ikke veldig lang tid. Når han har sovnet, legger vi han godt under dyna. Nå er det sjelden han står oppe når han skal legge seg.
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 He he. Tulla gjør det samme. Lar henne bare stå der:-) Av og til går jeg inn å legger henne (kommer an på gråten) Har en følelse av at hun sovner stående, finner henne i de rareste posisjoner i senga.
Hogne&Anneli Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Gutten vår er 8mnd nå, og gjør det samme. Vi setter oss ved siden av senga, og legger ei hånd inn. Deretter, av og til, lar vi han stå å skrike, så dabber han ut, og sovner. Tar han ikke opp. På denne måten gir du hun/han trygghet, samt. viser at du er sjefen: "Ser du er trøtt, så nå skal vi sove..dermed basta!". Men det varierer på skrikinga. Skriker han voldsomt, så tar vi han opp, vugger han en 10 min, og legger han ned igjen. Er det alt for fjasete, små skrik, så går vi ut av rommet, men går innom å sjekker han flere ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå