Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller holder det å vaske de i zalo antibaktriell etter bruk, å koke de bare en gang per dag? Syns ikke jeg gjør noe annet enn å koke flasker jo...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av en eller annen grunn skal man ikke bruke antibekteriell såpe på flaskesmukkene. Vet ikke hvorfor.

Om du må koke hver gang kommer an på alderen til barnet og hvor flik du er til å skylde flaskene først i varmt og så i kaldt vann rett etter at de er brukt..

Skrevet

hva vasker man flaskene/smukkene med viss ikke zalo?? bare varmt vann?

Skrevet

Som en annen nevnte, alder er avgjørende. Min lille er halvanne mnd. Jeg vasker alt av flasker og pumpe i vanlig zalo, og skylder godt. Deretter koker jeg det. Jeg kommer til å gjøre dette en god stund enda.

Siden jeg fullammer er det ikke så ofte han får flaske. Kun hvis jeg pumper for at jeg skal kunna få fri en kveld.

Men du kan jo kjøpe to-tre flasker slik at du kan koke alle om kvelden. Så har du en til hvert måltid om dagen. Da er det problemet løst :)

Skrevet

Man kan vaske flaskene i vanlig zalo, kun zalo antibakteriell som ikke skal brukes.

I stedet for å koke flaskene, kan man kjøpe sterilisator og bruke. Jeg gjorde det, da jeg var drittlei av å koke flasker, og følte jeg ikke gjorde noe annet. Kjøpte en på babyproffsen i Sverige, til ca 200 kr! Setter alt utstyr oppi den etter jeg har vasket og skylt det, har oppi 200 ml kaldt vann, og lar den stå i microen i 8 min på full styrke. Og vips, så er alt klart til bruk.

Skrevet

Jeg vasjer i zalo etterhvert bruk, det gjelder pumpe og flasker. Koker alt ca annen hver dag.

Skrevet

Er det ikeke forskjell på om man bruker mm og mme også? ved mme må de kokes oftere pga melkebakterier i mme. tror det.

Skrevet

Så lenge barnet er under 5-6 mnd må man koke flaskene og smokkene etter hvert bruk.

Jeg anbefaler på det sterkeste å investere i en sterilisator dersom man bruker mange flasker pr dag. Den har spart meg for mye jobb.

Skrevet

Jeg kokte kun flaskene en gang i uken, skyllet de i kaldt vann rette etter bruk, enten tok jeg de i oppvaksmaskin eller vasket de i glovarmt vann med Zalo. Det skal visst holde lenge.

Skrevet

Vasker i varmt vann m zalo og skyller godt! Koker tutene hver dag, mens flaskene koker jeg kanskje 1 gang i uken!

Skrevet

Grunnen til at man ikke skal bruke antibakteriell Zalo, "total" tannkrem og lignende er at de dreper alle bakterier, inklusive de gode bakteriene som bygger opp immunforsvaret. Dette kan føre til at man faktisk blir sykere av å bruke disse produktene.

For å svare på spørsmålet ditt, så sluttet jeg å koke flaskene når lillejenta var et par måneder gammel. Vasker dem kun med Zalo eller i oppvaskmaskin.

Skrevet

Vi har nesten aldri kokt flasker vi. Bare med en gang di er helt nye, og litt innimellom. Vasket med zalo og varmt vann bare.. Jenta vår er 10 mnd, og aldri vært syk eller dårlig... Barna tåler nok mer også, hvis man ikke er helt hysterisk fra førsten av...

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

samme her maibaby fikk prinsessa

kokte de når de var nye. Ellers vasker vi i zalo og glovarmt vann og skyller i iskaldt.

Har tilogmed en spedbarnsbok om hvordan gi mme på flaske som er skrevet av barneleger. I den står det svart på hvitt at man ikke trenger å kokse flasker eller smokker. det henger igjen fra gammelt av når vannkvaliteten var mye dårligere og derav masse mer bakterier..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...