Gå til innhold

skammer meg men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er nå 15 mnd gammel,men får fremdeles en flaske melk om natten. Jeg vet de fleste får sjokk nå,men det hører med til historien at jeg har vært alene med han siden han var 14 dager gammel, og jeg har ei jente fra før. Så da har jeg gjort mye for søvnen.......men lettvinte løsninger straffer seg som regel. Nå har han gått i barnehage i 2 mnd, og jeg trodde ærlig talt det skulle "gå seg til" selv jeg da....naiv. Men nå er det slitsomt... jeg er i full jobb igjen, og har nå tenkt å ta et kraft tak mot nattlige våkenstunder.

Første mann var 7 mnd da hun sluttet med pupp,og hun sov hele natten fra da. Det var to netter med litt grin.

Er det noen som har noen gode råd når det gjelder en gutt på 15 mnd???? På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta avvendig så fort som mulig. Gi han en flaske med vann i. Regner med han bare spiser den for kosens skyld, for nå er han jo så stor at han spiser så mye på dagen at han ikke trenger mat på natta.

Åssen du orker å stå opp hver natt å lage flaske skjønner ikke jeg da..hehe.. er selv alene med jenta mi å de timene jeg sover om natta er hellige.. hadde ikke orka å stått opp å laga flaske når hun strengt tatt ikke trengte den.

Skrevet

Sett heller en flaske vann ved siden av han i senga, våkner han, ser han nok flaska og kanskje det holder .

Skrevet

Ja, hva gjør man ikke for søvn når man VIRKELIG trenger det;-)

Gi flaske / tutkopp med vann. Eller du kan gi han et glass og drikke fra;-) Da går det nok ikke lange tiden før han skjønner tegningen... Husk, hvis du først bestemmer deg for å få han nattavvent, så må du aldri gi deg! Blir bare værre og værre både for deg og gutten din hver gang man begynner på han igjen...

Lykke til;-)

Skrevet

Enig med de andre her, avvenn med en gang. Det tar sikkert bare en 2-3 netter, og så er den flaska glemt:-) Sett evt en Avent-kopp i senga med vann.

Barn er så vanemennesker, så er helt sikker på at dette går mye greiere enn du tror.

Skrevet

Å du må slutte. Tenk på tennene hans!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Eller du kan gå over til sånn vannflaske som de store bruker ;)

Jenten min elsker den vannflasken..mye kjekkere å drikke av den;)

Men hun har aldri tatt flaske eller smukk da...

Håper du finner ut av det..ikke lett det det der....

Skrevet

Datteren min er 18 mnd og er akkurat avvent. Det var et slit, for hun insisterte på flaske opp til 3 ganger pr natt (Kald mme eller biola) Samvittigheten var svart, men jeg orket ikke tanken på tre netter med bråk.

Det jeg gjorde var å blande ut melken hennes mer og mer med vann for så å bare tilby vann. Det var litt spetakkel, men mindre enn fryktet og etter 3 døgn sov hun hele natten. Lykke til!

Skrevet

Det er helt normalt at barn våkner om natten. Begge jentene mine på 15 mnd og tre år gjør det, og trenger av og til pupp for å sovne igjen, av og til er det nok å bare legge dem i armkroken.

Så ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke har "fått ham til" å sove rundt. Det gjør han når han er klar for det.

Problemet her er vel mer at han får melk på flasken. Dette er jo ikke så bra for tennene på sikt. Hva med å gradvis vanne ut melka, slik at den etter hver bare inneholder vann? Ta det over et par uker eller en måned, slik at det kommer gradvis.

Skrevet

Ikke få dårlig samvittighet, det hjelper ingen! Vi gir også melkeflaske innimellom til vår sønn på 18 mnd. Bitter erfaring viser at det ofte er det eneste som får han til å sove igjen. Og ja, vi har prøvd vann og diverse andre ting. Jeg synes det er bedre at han får sove ordentlig enn at han skal skrike kjempelenge før han eventuelt sovner av utmattelse. Man må ta vare på seg selv også.

Det som er synd, er hvis han våkner hver natt bare fordi det er blitt vane å få melk. Da kan det være lurt å forsøke å tynne ut melken eller utsette litt og litt når han får flasken, slik at han gradvis venner seg av med det. Og bekymrer du deg for tennene hans, så ta med tannbørsten inn på rommet og puss før du legger han igjen. Det som i alle fall er viktig er at han ikke ligger og kosesutter på flasken over tid om natten, for det er skadelig for tennene.

Skrevet

Takk for alle tips. Skla prøve det med å vanne ut melken mer og mer. Vi går for den.

Skal si fra når han sover jeg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...