Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Jeg er en bekymret mor til en liten gutt på 7 mnd. Etter besøk hos legen i dag fikk jeg vite at lille in kansje kan ha astam. Skal til legen min imorra for å sjekke mer nøye...og er henvist til barnelege. Uff..han hoster og piper i brystet. Det jeg lurer på er om noen kan har lyst til å fortelle meg hvordan de er å ha barn med astma? Hva er vanskelig? Når plages barnet ditt? Hvor ofte anfall? Ja..sånn generalt om astma og hvordan det er.
high five Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Signerer denne! Har en gutt på 5 mnd med samme problem. Skal til barnelege i mai. Har dere husdyr? Vi har en katt, den henger vel i en tynn tråd nå Han hoster mye, roper nesten når han hoster noen ganger. HAn er alltid tett og surklete i brystet. Har fått ventoline som han får 4 ganger daglig.
haater husarbeid Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 Jeg har astma selv og har en sønn på fire år og en på nesten sju mnd som også har fått astma. Jeg synes det verste er at de er så mye syke!! Her er det snakk om en uke sykdom hver mnd på senhøst-vinter og tidligvår. Iblant mer. Så vi har søkt om utvidede sykedager nå og får det garantert. "Vår" astma er i hovedsak infeksjonsutløst, så når vi får en forkjølelse, så får vi perioder med astmaanfall, spesielt på natta og på morgentimene. Vi merker også væromslag med astma, men heldigvis ikke anstrengelsesutløst. Vi må være kjempenøye med medisinene, for da blir de ikke så tette. Vi er ofte plaget med bronkitter og langvarig hoste etter sånne perioder. Så i perioder er det mye nattevåk ja. Men det blir jo en del av livet etter hvert. En lærer seg å kjenne igjen det minste tegn på at det er sykdom eller anfall på vei. Min minste sønn har nå fått diagnosen atopisk eksem i tillegg, det er ofte assosiert med matallergier i tillegg. Lykke til, husk at de kan vokse det av seg i tenårene!! Vi får krysse fingrene for hverandre
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 hei hei..Vi har en katt, men den er på vei ut nå ja. Begynt å gjøre fra seg inne også så:/..ganske irriterende. Har tenkt litt på hvilke årsaker det kan være og husdyr er jo en av de. I tillegg så bor vi i et 100 år gammelt murhus med sopp i kjelleren. uff..får så dårlig samvittighet..men har tenkt at det ikke gjorde noe siden den døren alltid er stengt. Så nå er det ikke bare ut med katta, men ut på husjakt også. Er ventoline spray eller? Så ofte altså? Uff..stakkar
haater husarbeid Skrevet 21. mars 2007 #5 Skrevet 21. mars 2007 Her var det muggsopp som utløste det for eldstemann! Vær obs!!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #6 Skrevet 21. mars 2007 Ofte forkjølelse hørtes kjent ut. Han har nemlig vært syk tre ganger allerede. Ved 3, 5 og 7 mnd. Forkjølelsene varer så lenge også. Hoster til han brekker seg og er potte tett i brystet. Surkler. Uff..Men hva gjør du når barnet får anfall da?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #7 Skrevet 21. mars 2007 å nei..så ikke det du skrev om at det var muggsopp som utløste det før nå. Flytter hvor som helst..bare det er et friskt hus jeg nå altså. Men hvordan får man vite årsaken til astma? HI
haater husarbeid Skrevet 21. mars 2007 #8 Skrevet 21. mars 2007 Vi har ventoline på babyhaler som jeg gir samt å lufte godt i rommet og holde barnet rolig. Er det alvorlige anfall, har en rett på å låne et pariapparat av hjelpemiddelsentralen, den kan forstøve medisinene. Ellers bruker vi faste, forebyggende medisiner hver morgen og kveld.
haater husarbeid Skrevet 21. mars 2007 #9 Skrevet 21. mars 2007 Jeg la bare to og to sammen. Jeg var verre når vi bodde i det huset og anfallene til eldstemannen startet da. Oppdaget massiv muggsopp i kjelleren og på badet og tenkte mitt. Lege var enig og da flyttet vi. Han har fortsatt astmaen sin, men er bedre i bra perioder.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #10 Skrevet 21. mars 2007 Takk for svar, haater husarbeid. Nå er jeg litt klokere ihvertfall. Håper indelig lillegutt slipper unna dette for det hørtes ikke så greit..stakkar små.
4skatter Skrevet 21. mars 2007 #11 Skrevet 21. mars 2007 Trøsteinnlegg... Min gutt på 3 år har hatt astma siden han var 11 dager gammel. Begynte da med astmamedisiner, og nå bruker han Ventoline og Flutide med maske hver dag morgen og kveld, i tillegg til Aerius daglig. Men jeg skal fortelle deg at det er så kontrollert, og mest av alt av han selv, Mathias sier selv i fra når han trenger en ekstra "puff" som han kaller inhalasjonene. Han kan til og med forskjellen på de. Ber om å få den grønne eller oransje.... Og minner oss på hver dag, mamma du har glemt puffen eller aerius! Han har lært å leve med sykdommen sin, og dette gjør at det ikke er så tungt på vinteren, i og med at det er forebyggende medisiner. Og han får bare ekstra doser hvis han er forkjølet... Ønsker deg lykke til, og ikke fortvil, det er ikke så grusomt som det høres ut! Men ha alltid medisiner i nærheten!, Både hjemme, i bilen eller i barnehagen. Vi har i hans ryggsekk også, man vet aldri....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå