Gå til innhold

leggerutiner- har ingen! Blir gal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veslemor er snart 5 mnd og vi har ingen soverutiner! Med førstemann satt vi oss på mørkt rom og ammet eller ga mme. Da sovnet han som regel og det var bare å legge han i senga, så sov han så søtt i mange timer. Vesla nekter! På dagen er det bare å legge henne i senga og hun sovner av seg selv. Men på kvelden blir hun så irritert. Hyler som en gal hvis vi legger henne ned i senga etter amming. Og dette gjør at jeg er redd for å vekke eldstemann og ha det gående med to unger som ikke vil sove. Hun ammer lite og ofte og det i seg selv er så slitsomt. Føler aldri at hun spiser seg mett og god og at det kanskje er derfor hun sover så dårlig. Legger meg sammen med henne og ammer og da sovner hun. Men hun våkner etter en time og skal ha mer mat. Så sover hun kanskje to timer og så mat igjen og sånn holder hun på natten igjennom til det er morgen 0630. Legger jeg henne i senga hennes etter amming på natta, våkner hun, så det ender med at hun ligger i senga med oss. Det er jeg også lei. Vil ha senga for meg selv. Er det noen som har noen råd/tips? opplevd det samme? Trodde det skulle være enkelt med andremann, men den gang ei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi henne fastføde. Babyer som er så store skal holde ut lenger mellom måltidene hvis de får nok.

Og ifht rutiner, dere bør enten gi ungene eget rom, eller legge henne før broren legger seg.

Skrevet

jeg ville ha prøvd med litt tillegg på flaske om du får henne til å ta det. Eller prøv å gi henne litt grøt på kvelden. Her bades det og skiftes til pysjamas når det er kveld. Et fint leggerituale synes jeg:) Prøv å legg henne tilbake i sengen sin om hun sovner i din seng. Prøv dette i noen kvelder å se om det blir bedre:)

Lykke til!

Skrevet

Hun har ammet ofte siden hun ble født! veldig slitsomt. Hun er en stor jente som trenger mye mat sier de på helsestasjonen. Har beynt med grøt, men denne bare spytter hun ut. Men vi gir oss ikke... :-)

Skrevet

Prøv med middag heller. Martin hatet grøt fra dag en men spiste gjerne middag (potet og gulrotmos)

Skrevet

Det skal sies at hun NEKTER å ta flaske også, så vi får ikke i henne mme. Bader og pysj og legging til samme tid hver dag, men det hjelper ikke.

Skrevet

Kunne skrevet samme innlegget selv,har prøvd lenge nå med samme rutine på kvelden men hun nekter!

Hun får både grøt og mm og har tre faste måltider hver dag så sulten er hun ikke,men skal helst kose i puppen til hun sovner.

Begynner å jobbe om ei uke,så vi sliter litt kan du si ;-) Jeg skal jobbe hver kveld så mannen min må ta kveldsstellet...jaja..

Tar gjerne mot tips jeg også,selv om jeg føler jeg har prøvd det meste...

Skrevet

det går over om det er til trøst:)

mi var noe lignende , og jeg hadde rutiner, og nå har de lønt seg, når hun ble rundt 6mnd snudde det og hun la seg tidlig og nå sover hu natten igjennom uten mat fra å vpkne alt fra 3-10ganger på natten.-.. og det var nedtrappet på 1-2uker toppen. bare vent å forsett med rutinene, tipper det går over:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...