2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Go`kvell:) Eg har bjunnt å j grød t gullassen min på kvellen, han får ein heile porsjon..han ELSKE d;) Men ittepå så vil han ikkje ha någe særligt me melk, å han vil ikkje ha vann onnaveis. E dette domt? Får an ikkje i seg nåkk veska? Jer eg an for mye grød? Å bør an ha avføring kvar dag siden han får grød å mme på kvellen? Takker for tips;)
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Han er nok ikke så veldig hverken tørst eller sulten etter en porsjon grøt da:) Så lenge du kun har et grøtmåltid er ikke det noe problem. Han får nok væske resten av døgnet. Men vann underveis eller etter eller litt pupp etter lønner seg nok når han får flere faste måltider... Kutt de tre siste skjeene med grøt bare, kanskje det funker? Og selv om du har innført et måltid fast føde trenger han ikke ha avføring hver dag, men vær obs på hard mage. Nevøen min bæsja blyanter tilslutt:p
haater husarbeid Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 Husk at det er melk i grøten, så du må regne det inn i døgndosen også. Ellers er det mange unger som blir veldig tørste av grøt, og kan våkne av den grunn. Dette merker du best selv. Hvis han gaper og svelger, gir du ikke for mye grøt. Min har avføring hver dag, men det er forskjell fra grøt til grøt. Risgrøt kan f eks gi forstoppelse, mens havregrøt er fint for magen.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2007 Takk:) Eg får prøva meg litt fram... Eg jer an risgrøt, men viss eg marke at an ikkje går på do, kan eg ikkje j an sviske, sånn greier på nestle glass? E ikkje lett å vær mamma for fysste gang:p Puppene e tomme på kvellen...hehe;)
haater husarbeid Skrevet 21. mars 2007 #5 Skrevet 21. mars 2007 Ja du kan gi han sviskemos eller aprikosmos, det hjelper godt!
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #7 Skrevet 21. mars 2007 Finnes også sviske saft (urk) og aprikos/ananas saft. kanskje gi litt av det ved siden av grøten?
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. mars 2007 Jepp, får gå på sjåpping imårå Men nå såvne eg snart åppå tastature, natta;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå