Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Vi har gutten vår hos dagmamma og nå har vi hatt henne i ca 2 mnd og hun er nå syk for 5 gang. Begynner å bli veldig frustrert over å ha så ustabil dagmamma. Det er klart hun må få være syk og ta vare på seg selv, men hvem er så mye syk? Det er så vanskelig å finne dagmamma, og barnehageplass finnes ikke før kanskje til høsten!! Hva skal man gjøre? Jeg er litt for redd for å stille harde krav, fordi det vil være så lett for henne og bare si oss opp, for så å finne seg nye barn. Men vi har snart brukt opp de sykedagene vi kan i løpet av ett år allerede. Noen tips?
MrsLene Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Hei. Jeg er dagmamma selv, og har blit mer syk etter at jeg begynte som det. Nå har jeg tre unger så større sjanse enn hvis man har en. Selv har jeg vel vært syk totalt 7dager over en periode på 7mnd, pleier ikke å være så ofte syk. Er jeg litt forskjøla, har jeg barna, men foreldrene og jeg har blitt enig om at forskjølelse, barna eller meg er greit. Fortsetter hu slik burde dere se etter en annen, håper ikke dere betaler hvis hu er syk
3barn+en spire. Skrevet 22. mars 2007 #3 Skrevet 22. mars 2007 Jeg syntes oxo dette er altfor mye syk på bare 2 mnd. Jeg er dagmamma til en og har 2 gutter. på torsdag hadde jeg omgangsyken men ingen feber så jeg valgte og ha henne selv om,sa det selfølgelig til foreldrene. for jeg hadde jo mine gutter oxo.Klart dagen ble lang og vi var ikke ute den dagen men hun koste no seg fordet.Men selfølgelig noen blir "sykere" enn andre.
Nuss Nuss Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Det var en av grunnene til at jeg ikke ville ha dagmamma! Mannen min ville gjerne ha sønnen hos dagmamma men det nektet jeg plent. Her i landet (DK) så kommer de barna som er hos en dagmamma i gjestepleie(reserve dagmamma) hvis den faste dagmamman er syk. Det er ikke hver gang de da kommer til samme dagmamma heller. Jeg ønsket også å ha mere kontroll over min sønns hverdag så her ble det barnehage. Da er de alltid i samme vante omgivelser og de ser ivertfall alltid et kjent ansikt hos de voksne selv om dems nærmeste pedagog er syk. Nå har min mann også forandret mening og er kjempe glad han ikke diskuterte mere med meg (som om det hadde hjulpet=:-D) Og vi søker allerede om barnehageplass til våres ufødte. Terminen er 7 mai. Men her er det også litt andre tradisjoner i forhold til dagmamma. De fleste barna går hos dagmamma til de er 3 år gamle. Først da kommer de i barnehage (og alle over 3 år går i barnehage). Nå har de åpnet flere avdelinger i barnehagene som er for de mellom 0-3 år. Men plassene er få og etterspørselen stiger. Det er dessverre (for våres del) flere som ser fordelene med en plass i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2007 #5 Skrevet 23. mars 2007 Takk for alle svar! Vi søkte barnehageplass allerede når nurket var 2 uker gammel. Får kanskje plass fra i høst. Det er så mangel på dagmammaer at noen føler vel at de kan gjøre som de vil. Selvsagt kan man være uheldig å bli mye syk, men dette er i det meste laget. Hun hadde ikke vært så mye borte hvis hun hadde begynt i en ny jobb i en bedrift. Det virker som terskelen er lavere for å være syk. Vi får se hva fortsettelsen blir. Vi har ikke råd til å være hjemme i ulønnet permisjon heller, men må man så må man. Mini er viktigst! TRekker dere da en "dagslønn for hver dag hun er syk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå