mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Har drukket en del blåbærsaft i det siste. Etter det har ikke poden bæsjet. han er blid og fornøyd promper masse. Jeg har i ettertid hørt at blåbærsaft kan gi treg mage. Gjelder det også ved amming ? Han er 2,5 mnd gammel. Hva kan jeg gjøre for at han skal bæsje igjen ? (3 dager uten avf. nå) jeg har selfølgelig sluttet med blåbærsaft.....
Katla79 Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Slapp av, så lenge han kun får morsmelk, så er det like vanlig at de har avføring en gang i uka som 1 gang hver dag. Min gutt varierte d veldig mye, innimellom hadde han avføring flere ganger for dag, andre ganger en gang om dagen og så kunne det gå opptil flere dager før neste gang. Dette var mens jeg ammet, han har nesten ikke hatt noe vondt i magen. Så lenge han er fornøyd så kommer det nok etterhvert. Hvis det virker som han plages, så kan du forsøke å ta temperaturen på han i baken, det kan irritere tarmen slik at han får bæsjet.
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 Kan ikke tro det skal gi sånn effekt via amming. Hvis du fullammer så er det helt normalt at det har gått 3 dager uten bæsj. Det blir ofte litt lengre tid imellom avføring nå som småen er blitt litt større. Her har det vært bæsjing bare hver 3.-5.dag siden hun var ca.2 mnd. En av de andre ungene mine bæsjet bare en gang i uken. Jeg drikker og blåbærsaft, men aldri fått noen reaksjon på småen på det :-) Siden han promper masse så nærmer det seg sikkert snart en utblåsning ) De promper gjerne litt mer enn vanlig når det nærmer seg.
Bleikfeit.no Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 Jeg drakk en hel del blåbærsaft i forbindelse med magetrøbbel for en stund siden. Da bæsjet ikke gutten min heller. Vanligvis bæsjer han 3 ganger daglig. Det gikk et par dager fra siste glass med saft, til han bæsjet igjen. Gi ham litt malt på smokken, det gjør susen.
Labbetøs Skrevet 21. mars 2007 #5 Skrevet 21. mars 2007 Hei mimmi. Det r helt normalt. Jeg svettet bøtter i engstelse da vi gikk på tiende dagen uten avføring, men det er vist helt ok. Ikke noe å bekymre seg over. Har det ikke kommet noe på 14 dager så ta en tlf til HS. Før det er det ingen grunn bekymring. Blir du veldig engstelig så kan du måle tempen på han. Ikke fordi jeg tror han har feber, men fordi tempraturmåleren vil stimulere han til å trykke (ofte i hvertfall), og dermed besjer han.
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2007 tusen takk for svar, nå ble jeg litt mindre engstelig Jeg får da vente i noen dager å se. Det som er rart er at før jeg drakk saften bæsjet han flere ganger dgl.... håper det ordner seg Igjen tusen takk for mange svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå