mamman til gogutten Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Er legen motvillige til å skrive ut sykmelding eller ikke? Jeg har vært mye dårlig nå, og har problemer med å fullføre en arbeidsdag, er ikke mye som blir gjort og har allerede brukt to egenmeldinger (har aldri brukt egenmelding før i mitt liv). Lurer på om jeg skal ta ut ferie et par uker, men har lyst å ha de til sommerern også.. Hva har dere sagt til legen og har han hatt innvendinger? hvor lenge har dere i så fall blitt sykmeldt?
Erisa* Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Heisann! Jeg er ikke gravid lenger pga SA, men når jeg ringte legekontoret når jeg fant ut at jeg var gravid, spurte de hvordan jeg hadde det med kvalme og sånn, og om jeg syns det gikk greit å fortsette på skolen, eller om jeg trengte sykemelding. Og jeg fikk beskjed om å ta kontakt hvis jeg ble dårligere, så skulle jeg få SM. Det er sikkert forskjellig fra legekontor til legekontor, men hos meg virket det ikke som at det ville være noe problem, i alle fall! Prøv i alle fall før du bruker av ferieukene dine! Å være gravid er ikke en sykdom, men hvis man er så kvalm at man ikke fungerer på jobb er man jo ikke frisk heller... Lykke til!
prøvekluten+3små Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 jeg er sykemeldt på grunn av kvalme...ingen problem med å få sykemelding her..han ville faktisk sykemelde meg til langt over påske,men jeg sa jeg ville se det an frem til da,for blir jeg jo bedre så vil jeg jo fort tilbake..tror kanskje legene har litt lavere terskel på plager når det gjelder graviditet.jeg har hvertfall aldri opplevd å ikke få sykemelding når jeg har trengt det. har vært sykemeldt siden slutten av februar jeg.. syns ikke du ska bruke ferien din på dette nei,for d er jo slett ingen ferie å være dårlig:o)
Ioren Skrevet 22. mars 2007 #4 Skrevet 22. mars 2007 Er 50% sykmeldt fram til mandag, hadde ingen problemer med det. Legen min foreslo 100% men jeg spurte om det gikk å få bare 50%, i og med at jeg fungerer etter 12, så jeg jobber nå fra 12 og utover... Skal prøve meg på en full dag i dag , og så skal jeg til legen i morgen, så da får vi se hva vi finner ut
is_rose *overtid* Skrevet 22. mars 2007 #5 Skrevet 22. mars 2007 Er også sykemledt pga kvalme. Ingen problemer med å få sykemelding fra legen min. Hun ville skrive ut første gang jeg sa at jeg var litt dårlig, men sa jeg ville vente og se litt hvordan det gikk. Skrev ut først en uke sykemelding, deretter 2 uker. Ville ikke tatt ut ferien min. Da ville jeg heller gått til legen igjen og prøvd å snakke med ham/henne om at man er veldig dårlig.
:)Elvira i magen :) Skrevet 22. mars 2007 #6 Skrevet 22. mars 2007 Kjære vene, bytt lege. Jeg fikk sykemelding for 4 uker pga av kvalme.
BebisLykke Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Fikk min sykemelding etter en telefonsamtale med min lege. Hun var veldig forståelsesfull. Det funker rett og slett ikke å gå på jobb når kvalmen er så intens for min del. Jobber veldig direkte med mennesker hele dagen, og da må jeg ha noe å gi, det har jeg ikke når alt jeg tenker på er om jeg må spy nå! Det hjelper betraktelig på formen å kunne følge kroppens eget tempo, og ikke stresse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå