Gå til innhold

vals....Hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo jenter:-)

Sliter med danse foten, begynner å lure på om jeg er fullstendig tonedøv ell i allefall lite musikkalsk... Greier ikke lære meg en enkel vals engang:-( Har en DVD så jeg pugger trinn, men d blir liksom ikke bra! Noen flere som sliter?? TIPS???

Vanskelig med privat timer, da jeg bor langt unna slike steder, og har små unger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj.... kjenner til den følelsen ja. Kan ikke danse to fram og to tilbake selv jeg så.... Men, vi øver og øver, dog på trinna. Så får vi se om vi får til resten etterhvert.

Vi har hatt god hjelp i denne linken. Verdt å ta en titt.

http://www.bryllupsklar.dk/wedding/brudevals.htm

Lykke til!!

Skrevet

I helgen var vi på dansekurs for å lære vals. Det er ikke så vanskelig som man tror altså ( jeg trodde det). Den letteste er at man bare går frem og tilbake, ikke den "firkanten" liksom. 1, 2, 3.....

1 --> tilbake på venster ben

2 --> dra høyre ben etter og samle

3 --> prøv å komme litt opp på tå.

sånn lærte vi det... også når det kan dette, så kan dere svinge litt rundt. Og det er det vi jentene som på en måte styrer... bare setter venstre benet skrått tilbake.....

hehe.... Lykke til! Øvelse gjør mester.

Skrevet

Tusen takk..

Jeg SKAL lære meg vals jeg også, uansett..

Øver og øver, blir så sint, har vel dårlig tålmodighet..

Men takk for bra link og enkel og grei forklaring;-)

Lykke til dere også...

Skrevet

hvis vals ikke er "deg", hvorfor danse vals? man kan jo danse slowlignende til en sang istedet! Noe som gjør at paret føler seg mer komfortabel foran alle gjestene sine.

Var i bryllup der brudgommen var blitt tvunget til valsekurs, men han hadde ti tommeltotter og to venstreføtter, så det ble bare en lidende affære. Min forlovede sa at det ikke kom på tale for hans del, det er ikke han i det hele tatt, så vi danset sammen til en sang som IKKE var vals (you're so vain m carly simon) og det ble veldig bra fordi det hele ble veldig "oss".

og vi øvde oss på stuegulvet hjemme om kveldene, etter at minien hadde sovnet. Husk langt skjørt og brudeskoene når du øver, uansett hvilken type dans det blir!

Skrevet

Vi går på dansing, så har lært oss vals. Det er veldig gøy når man får det til.

Men husk på at holdningen er like så viktig som trinnene.

Bruden skal holde ansitet mot venstre HELE tiden, og husk at når du skal gå opp på tå som hun andre skriver her, skal beina være samlet. Og så skal hun strekke seg så langt hun kan ut i armen som brudgommen holder rundt henne.

Brudgommen må huske å holde hånden langt oppe på ryggen til bruden (rett under skulderbladet), da får bruden mer støtt og det er lettere å holde ballangsen.

Så er det trinnene.

En god takt å huske på et som svigerfar sier: Ku-rum-pa... ;o)

Det er både festelig og lett å huske...

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...