Gå til innhold

2 åringen min har plutselig begynt å sjegle!

Anbefalte innlegg

Skrevet

(unnskyld om det er feil skrivemåte)

Noen andre som har opplevd dette?

Hva kan det være?

Og hva bør jeg gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det å sjegle? Det samme som å sjele, altså at det ene øyet ser litt til den ene siden mens det andre ser rett fram?

Skrevet

Det gjorde min også da han var 2,5 år. Han gikk fra å ikke sjele i det hele tatt til å sjele hele tiden i løpet av en dag. Jeg fikk full panikk og dro ham til legevakten.

Der fikk vi vite at det ikke er uvanlig at det kan komme plutselig slik det gjorde hos oss (det er ikke vanlig, men heller ikke uvanlig om du skjønner). Vi fikk så henvisning til øyelege og der ble det undersøkt at det ikke var noen alvorlig grunn til at han hadde begynt å sjele. Videre ble vi henvist til Ortoptist. Der gikk vi en stund for å prøve å få øyet som sjeler tilbake slik det var før. Han fikk briller da og bruker dem enda. Øyet er ikke blitt bedre, men det har stabilisert seg, og han er veldig glad i brillene sine!

Neste punkt nå er at vi er henvist til sykehus for å operere øyet. Dette er kun en kosmetisk operasjon. Han er nå 4,5 år og skal opereres i mai. Vi gleder oss ikke...

Min anbefaling er å få en time hos fastlegen for å få ham henvist til øyelege så fort som mulig slik at dere kanskje kan få gjort noe med sjelingen. Men noe dramatisk er dette neppe.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...