Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og dette igjen fører til en del spying. Eller jeg tror det er det som gjør at han spyr en del. Han er 6 uker gammel, spiser godt, men er ofte det ikke kommer noen rap. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Er så utrivelig med den spyingen, synst det er litt skummelt for jeg er redd for at han skal slutte å puste pga brekninger..

Kan det være at han reagerer på tran???? Tror han har begynt å spy mer etter jeg begynte med det. men om det er tilfelle, eller bare ønsketenkning (er ikke noen fan av tran;)), er ikke godt å si=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gir D-vitamin - ikke så vond smak som tran =) (et lite tips!!)

ang raping så må du bare holde på og lære han det!!! vi brukte lang tid egentlig...

-stryk han over hele ryggen , fra korsrygg til nakke

-småklapp på rompa

-legg han godt over skuldra

-legg han på magen over underarmen din

vel, det var det her vi prøvde på. Får håpe det bare er tranen han spyr av =) lykke til

Skrevet

Spyingen kan være overflødig mat som kommer opp, og hvis du ikker liker tran eller du tror han kan reagere på det kan du gi d-dråper som kjøpes på apoteket. Martin rapte nesten aldri når han var liten. Det er ikke alle som svelger like mye luft.

Skrevet

Tusen takk for gode råd!!!

Det er ikke overflødig mat, det er vel det når de gulper, noe han gjør også, men av og til virker det som om alt kommer opp igjen.. Det siste døgnet nå har jeg bare latt han få spise i ca 3-4 min for å se om det hjalp, noe det gjorde. Han har ikke spydd idag, bare gulpet en gang. Men da er det jo det om han får i seg den siste gode melka... Ikke lett dette her..=)

Skrevet

lot du han spise 3-4min for så å rape for så igjen å legge han til puppen? for det høres litt lite ut og bare spise så få minutter

Skrevet

nei la han ikke til igjen da, redd for å fylle for mye opp for å si det sånn.. men han suger bra, og jeg ser forskjell på melka før og etter han har spist, så tror han får noe av den siste melka og.

Skrevet

Du merker jo fort på han om han er mer sulten da.... håper det ordner seg for dere. Kan jo være at han nå vil ha mat oftere enn før, men det er jo bare å legge han til

Skrevet

Ja både inatt og idag har han spist hver 2 time ca, mens det ellers som oftest går ca 3 timer mellom hver gang.

Skrevet

så lenge du synes det er greit og han er fornøyd og legger på seg så er det jo en løsning for at han skal slippe og kaste opp...

Gjest otilie79 & jentene:)
Skrevet

Et veldig godt tips er å ha han mest mulig oppreist når du gir mat, slik at lufta legger seg øverst i magen, da kommer den lettere opp.

Har samme problemet, og det er det som hjelper mest:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...