milk Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Hei! Jeg har ei lita tulle på 4,5 mnd som ikke vil ligge på lekematta og leke. Hun vil ikke ligge der selv om vi leker med henne. Ligger hun på stellebordet er det helt greit, da ligger hun og pludrer, fikler og smaker på lekene. Legger henne der når jeg selv må på do, men med en gang jeg legger henne på matta så er det skrik. Vi har varmekabler i alle gulv, så det er i hvert fall ikke for kaldt! Jeg er veldig flink til å ta henne opp når hun skriker. Er jeg for flink tror dere? Hun vil helst sitte på armen og bli båret rundt i huset, elsker å kikke seg rundt. Vi kan jo ikke holde på med dette hele tiden heller. Noen gode råd til hva vi skal gjøre? Vil ikke la henne ligge der og skrike heller! Håper på noen gode råd fra dere erfarne damer:)
Milj@ Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Har du prøvd å legge henne i en vippestol istedet for? Da kommer hun lenger opp og ser mer
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 Sånn er vår datter og! hun ble nettopp 5 mnd! Jeg prøver å legge henne ned så mye som mulig,men det blir fort skrik av det. Spesielt hvis jeg går rundt å rydder,og forsvinner fra det hun klarer å se......Men jeg merker at hun roer seg hvis jeg f.eks er i et annet rom å bretter klær f.eks...Da prater hun der inne,men med en gang hun ser meg igjen så skriker hun. Har jo lest at de er SYKT selskapssyk fra 4 mnd av....Så regner med at det kommer til å bli bedre etterhvert. Men bare fortsett med å legge henne ned, så blir hun sikkert vant med det til slutt
Snafs 81 Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 Bli bitt av bære(tøy)basillen Sjekk www.tettinntil.com
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #5 Skrevet 21. mars 2007 Ikke akkurat erfaren her da (junior er straks 6 mnd), men har det litt sånn her også for tida. Har lurt på om det kan være et tilfelle av separasjonsangst. De sier at det er vanlig fra 6-9 mnds alderen. Kanskje den har kommet litt tidlig hos dere? Når junior ikke vil ligge alene, men jeg bare MÅ få gjort noe, knyter jeg ham på meg i sjalet jeg, så han får være med å se - og jeg får armene fri til å gjøre det jeg må:-) Da er han storfornøyd! Jeg lar ham ikke ligge å skrike, det er jo en grunn til at han skriker.
milk Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2007 Ha,ha! Det finnes ikke en fra bærehjelpen som faktisk kan komme hit og bære da;) Jo da, har prøvd vippestol og bæresele brukes daglig. Vippestol er heller ikke særlig gøy nemlig, men funker i ca. 3 min;) Synes det er vanskelig å få gjort noe når hun henger på magen min, er så lett å slå borti noe synes jeg, har nemlig holdt på å gjøre det ved et par anledninger. Ja, kanskje det rett og slett er separasjonsangst!? Hm, men det er jo heller ikke gøy med matta selv om vi leker med henne der...? Flere råd?
Cilla m Neo;) Skrevet 21. mars 2007 #7 Skrevet 21. mars 2007 løp å kjøp vippestolen fra fisher price....m vibrering og bøyle m lys og lyd samt leker som henger ned, lyd og lys aktiveres v at barnet rører på bena....lillegutt digger den, når han hyler skrur jeg bare på vibreringa og han blir stille.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #8 Skrevet 21. mars 2007 har du sjekket at hun ikke blir for varm i bakhodet av varmen fra gulvet? vi gikk på den her nemlig, hun ble altfor varm av å ligge på gulvet når varmekablene stod på mye, og hun lå på venlig teppe. nå ligger hun på lammeskinn med helsteppe oppå og varmekablene er bare såvidt på. så lenge man snakker til dem så pleier det og å hjelpe.
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #9 Skrevet 21. mars 2007 Faktisk så har Embla også vært litt sånn... Men hun "gauler" litt og så er det greit. Hun må liksom bare tja, manne seg opp litt?! Og nå er hun 6 mnd og eeeeeelsker ikke bare teppet på gulvet, men hele gulvet, og helst der hvor pus er;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå