RockMyWorld Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Noen som har gode forslag til dåpsgave til en gutt? Har tenkt på den store barnesangboka, men er ikke helt sikker da. Noen som har gode ideer på lager??!???
CAT77 Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Jeg har tidligere bestilt en barnestol med Ole Brum motiv til mitt fadderbarn. Det ble veldig godt mottatt ihvertfall .-) Se www.tusserogtroll.no
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 hmm... vet faktisk ikke helt.. men kom paa noen smaa gaver min lillebror fikk til daap... Det var bl.a - soelvskje ... Kansje litt kjedelig hehe - Fine bilderammer (i soelv?) - Finge pynteting i soelv tror jeg det var. eks. Han fikk en kjempe fin bamse spareboerse.. - Fikk bilderamme hvor du kan risse inn navn, vekt ved foedsel, klslett for foedsel og dagen.. - Smykker og armbaand.. evt med noe risset inn i ? - Et nydelig dotoalbum i eks. babyrosa/babyblaa.. med sider der det er lagt til for aa skrive inn feks. minnerike ting.. Foerste smil, foerste tann, foerste skritt osv... - Noen fine klaer?
#mamsen m/ 2 skjønne smurfer# Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 noe vi gir i hver dåp vi er i er dette: dåpsrull! du kan få den i tinn eller blank "sølv". veldig kul og ikke så dyr heller. går ann å gravere på den også, eller gi med et gavekort på gravering. alle som har fått den gaven, har "gispet" av glede:)
Lille pastill Skrevet 21. mars 2007 #5 Skrevet 21. mars 2007 Et stort og deilig lammeskinn er en fin gave. Vi fikk et fra Nøstebarn til vår førstefødte i navnefestgave og det bruker hun både i senga og i vogna.
RockMyWorld Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2007 Takk for svar jenter. Flere gode forslag her. Bare lurer på en ting Løven1978. Hva er egentlig en dåpsrull? Får man det hos gullsmed eller?
Sprellemamma Skrevet 21. mars 2007 #7 Skrevet 21. mars 2007 Barnesangboka er en god ide, vi fikk den og eventyrbok og barnebibel - bøker de har glede av i mange år. Ellers barneskje i sølv, barnebestikk i stål eller barneservise (Kardemommeby eller Prinse-servise feks.), kjekt å få og noe de bruker lenge. Ellers så fins der jo smykker og søljer til gutter og!
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #8 Skrevet 21. mars 2007 En dåpsrull er et rundt rør som kan åpnes i enden og legge dåpsatesten inni. Den legges på et lite stativ. Det jeg gjorde var å kjøpe og sende inn til gravering senere i tilfelle det er flere som gir akkurat det.
Marianne :-) Skrevet 21. mars 2007 #9 Skrevet 21. mars 2007 Barnepledd fra Rørospledd, fås på Husfliden. Kjempefine!
jentegutt&gutt Skrevet 21. mars 2007 #10 Skrevet 21. mars 2007 har gutt og jente fra før... .og av erfaring kommer det mye rart på gavebordet. "unyttige" ting som sølvkopp (hvem drikker av det??), masse rare "sølv-plett" ting, som ALDRI blir brukt. Nei, sats på "den store hvite" serien med bøker, smykke til jenter, søljer, barnebestikk, ting en faktisk trenger, eller penger. Mest orginale gaven jeg har vært borti, var en som hos en av fadderne fikk diplom hvor han ble lovet ett vist beløp (tror det var 100,- i mnd) inn på sperret konto fra mnd ungen var født til han ble 18 år. DET er jammen noe å ha med seg når en skal begynne å studere.... men ganske kraftig gave da:-)
luna78 Skrevet 21. mars 2007 #11 Skrevet 21. mars 2007 Synes dette barneserviset var litt morsomt, bestilte sånnt til vår sønn i dåpsgave. www.babydesign.no
SnikkSnakkSnakketøy Skrevet 21. mars 2007 #12 Skrevet 21. mars 2007 Jeg kan varmt anbefale www.malurten.no De barnemøblene er helt "rå"! Kjempedyktig hun som maler. Hun maler på små vers/tekster som passer til motivet, og en personlig hilsen om du ønsker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå