Gjest Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Vet rett og slett ikke om jeg får tid jeg, vi skal flytte snart og etter det er det innspurt på eksamen for meg... Veldig dumt å ikke gå kanskje, jeg leser masse da:)
Luans mamma Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Jeg skal ikke på det. Det går over 2 kvelder her jeg bor. Men jeg og mannen skal på en fødselssamtale før fødsel og på foreldrekurs etter at babyen har kommet.
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 Jeg har lyst til å gå på svangerskapskurs, men vet ikke hvem/hvor de tilbyr det i Oslo. Noen som vet?
Sommerfugl78 Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 Samme her. Kunne tenke meg å gå på slikt kurs. (Er det noe som heter fødselsforberedende kurs, eller er det det samme som svangerskapskurs?) Er det et slikt som pappa´n også er med på? Vil gjerne det. Får spørre jordmor på helsestasjon neste gang, eller er det sykehuset som arrangerer? Bor forøvrig i Oslo jeg også... Og en ting til! Når går man på slikt kurs? Bare en stund før fødselen eller nå snart? ...er ikke før i september barnet kommer...
Yrha Skrevet 21. mars 2007 #5 Skrevet 21. mars 2007 Hadde det ikke vært for at jeg sikkert hadde skreket gjennom hele kurset, så hadde vi nok gått på det ja (har fødselsangst, går til samtaler på sykehuset). Men har hørt fra andre menn at de hadde stor utbytte av svangersskapskurs/f. forberendende samtale. De visste mye mer om hva de gikk til. Tror kanskje mange menn ikke klarer å få med seg alt fra en bok
Nennan&Theo Skrevet 21. mars 2007 #6 Skrevet 21. mars 2007 Jeg går på Yoga for gravide - anbefales! Det er på Yogaskolen i Vika, bestill i god tid fordi det er veldig fullboket der. I min grupp er vi ca 11 st og det er en gang i uken i 8 uker. Vi lärer puste teknikker, avslappning og forskjellige yoga övelser som er specielt godt egnet for gravide (feks å lösne opp i bekkenbunn). en av de siste gangene er mannen med og födselsforlöpet blir gjennomgått. Jeg syns dette er en super kurs! ;o)
janne** Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Jeg går på vanngym for gravide, eller fødselsforberedende kurs i varmt vann ) kjempe deilig. Vi har først en times samtale med jordmor og hun går igjennom alle temaer som har med svangerskap, fødsel og barsel å gjøre og vi kan spørre om alt vi lurer på. Så har vi 45min i basenget og trener etterpå. Det går over 6 ganger. I tillegg til de 6 gangene sørger hun for omvisning på fødeavdelingen på sykehuset og da kan far/ledsager være med. Vi er 8-10 som går på kurs og det er veldig fint. I tillegg vil vi på et endagskurs på sykehuset sammen, mannen min og jeg. Det er en lørdag fra kl 10-15 hvor de går igjennom fødsel, smertelindring og sånne ting.
Alba44 Skrevet 22. mars 2007 #8 Skrevet 22. mars 2007 Jeg går ikke, men har fått tilbud om fra uke 30 på sykehuset jeg tilhører.
Gjest Skrevet 22. mars 2007 #9 Skrevet 22. mars 2007 hehe... jeg bor i tromsø, og fikk beskjed om at jeg var for gammel!! er 22 år;) de prioriterer visst ikke dem fra 22 år og oppover. kan til en viss grad skjønne det, det er kanskje hardere å være 18 år og gravid enn å være 22 år og gravid, men det er ingen garanti for at de over 22 år kan noe mer.. det skulle vært eget svangerskapskurs for f.eks studenter. er vel en del av dem som er gravide.
Surrekoppen Skrevet 22. mars 2007 #10 Skrevet 22. mars 2007 Gikk på fødselsforberedende kurs med nr. 1, men syntes egentlig ikke det var så nyttig. Ikke noe jeg ikke kunne lest meg til på nettet eller i bøker. Grunnen til at vi meldte oss på, var at det inkluderte omvisning på fødeavdelingen på Ullvål, noe de ikke gjør utenom disse kursene lenger. Den omvisningen var veldig nyttig - fint å se hvor man skal når det er i gang for fullt.
#mamsen m/ 2 skjønne smurfer# Skrevet 22. mars 2007 #11 Skrevet 22. mars 2007 vi kommer nok ikke til å gjøre det... heller slenge oss på ting etter fødsel:)
Celene -2.09.07~*HØYGRAVID*~ Skrevet 22. mars 2007 #12 Skrevet 22. mars 2007 Jeg har kjempe lyst til å gå på et svangerskapskurs/ fødselsforbredene... Er det jordmor man tar kontakt med ? Vi bor i Vestfold... er jo sikkert mange kurs.. hadde vært fint om noen hadde et tips eller to
scubagirl med scubababy Skrevet 22. mars 2007 #13 Skrevet 22. mars 2007 Vi ønsker å følge et fødselsforberedende kurs.. Når det går vet jeg ikke. Jordmor skulle gi oss beskjed. Jeg bor i en liten kommune som kun har jordmor en dag i uken. Men regner med at det blir et kurs i forkant av sommeren engang. Med termin 14. august er det jo fortsatt mange som har ferie, så jeg håper på at det blir et kurs på forsommeren.. Gleder meg til å bli vist rundt på sykehuset etc. Føler liksom at ting blir litt lettere når man vet hvilken dør man skal gå inn og hvor man skal gå og hva man skal si liksom...
Én til Skrevet 22. mars 2007 #14 Skrevet 22. mars 2007 Vi (pappa'n og jeg) skal på kurs til uka, faktisk! Det er på helsestasjonen i bydelen vi hører til, og det er på totalt 6 timer (fordelt på to dager). Gleder oss masse! Var jordmor som anbefalte oss det, og vi meldte oss på i god tid pga stor pågang. Er i 29. uke når kurset er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå