Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Nå er jeg litt fortvila. Søkte om redusert oppholdstillatelse, og fikk avslag pga at jeg tjente for mye- jeg hadde regna ut feil, og kom over 150 000. Er egentlig fulltidsstudent, men ville gjerne prøve å beholde jobben, da jeg trives veldig godt. Fikk i tillegg en minimunskontrakt, for å ikke tjene for mye. Det viser seg imidlertid at jeg tjente mer enn jeg trodde med alle tillegg etc. Når jeg regner på det, viser det seg at jeg taper på å jobbe. Helt idiotisk, men sånn er det. Barnehagen går opp fra 750 til 2300, og overgangsstøtten settes jo ned. Jeg har hatt tre uker på å klage på vedtaket. Har sagt opp jobben, og skal formulere et brev nå. Jeg kommer selvfølgelig under de 150 000 nå som jobben er sagt opp. Men når jeg sender en mail til barnehagen (som er privat) for å spørre om hva de vil ha av dokumentasjon (lønnsslipper, etc), får jeg beskjed om at det slettes ikke er sikkert barnehagen godkjenner det. Da skylder jeg i tilfelle barnehagen en haug med penger, og er så godt som personlig konkurs- har allerede en bunke med røglødende regninger liggende... Er det noen som har vært borti noe lignende? Burde jeg sjekke med en advokat?
Fam.Martinussen Skrevet 22. mars 2007 #2 Skrevet 22. mars 2007 snakke med en advokat ja for å høre hva lover og regler sier der og da du har så lav inntekt har du krav på fri rettshjelp. men du får jo barnetilsyn gjør du ikke det det blir jo selvfølgelig regnet ut etter hvor mye du betaler i bhg plass og hvor mye du tjene.dersom overgangsstønad er eneste inntekt får du dekket 64% av bhg regning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå