Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten har aldri sagt mamma og pappa :(

Han sier lys av og til og har kommet med noe som høres ut som hei,-eiiii. Ellers er han super treg der.... men han synger og lager lyder opp og ned. Noen andre som som ikke har hørt disse ordene som mamma og pappa??? Vi har ventet på det i mange mnd nå.

Trodde han skulle begynne å prate tidlig jeg i og med at han har 3 store, store brødre rundt seg som alle er rimelig taletrengte, men han har vel kanskje overlatt talen til dem ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min er 12 mnd, og han sier heller ingen verdens ting. bare babler og synger på sitt eget språk ;)

Skrevet

Syns ikke gutten din er treg, jeg. Det er vel helt normalt om de har få ord når de er så små. Min gutt var relativt tildlig ute med språk, sa mamma da han var 7 mnd, (men sier fortsatt ikke pappa) Men han var ganske treg motorisk(krabbet da han var 11mnd). Var din tidlig med å gå/krabbe?

Han er nå 13 mnd og sier:

-mamma

-pus

-yss (lys)

-hei (favoritt ordet)

-der

-se

-neineinei

-nam nam

-ma ma ma (mat)

Skrevet

her er voldsomt mye babling ;0)

men hun sier

nei nei

mamma

pappa...sjeldent..men sier det..

henne .. ( HVOR) hehe

der

nam nam

Yss (lys)

hei

Hade

ut

og favoritten er ÆÆssjjj :0)

Men vil ikke si at gutten din er treg.. nabo jenten er 15 mnd og for en uke siden begynnte hun med tydlig prating.. gikk rett fra babel til norsk ;) hehe

Skrevet

Min er også 13 mnd og sier ingenting. Sier mamma eller ma ma ma når han gråter og noe er trist eller galt, men han sier det liksom ikke til meg, så jeg vet ikke om det kan regnes som et skikkelig ord. Han babler i vei hele tiden og lager masse ulike lyder og noen minner om ord, men de sies ikke i en kontekst. Men her en dag mens vi leste bok la jeg merke til at han hermet etter setningsmelodien i det jeg akkurat hadde sagt:) Lagde faktisk en hel lik setning bare med babling! Så språket ligger nok på lur og kommer frem en dag!

Skrevet

Han krabbet ordentlig da han var 10 mnd, men ålte seg fram lenge før det. Nå går han med støtte, men ser ikke ut til å ville slippe seg på en stund.

Han lager veldig mye lyder, lange syngende setninger :) Mulig at det ramler ut flere ord på en gang når han først kommer med det.

Men må ærlig innrømme at det hadde vært veldig hyggelig å høre han si "mamma" og "pappa" ;)

Skrevet

Er veldig forskjellig dette. Gutten min sier:

- mamma

- pappa

- ja

- nei

- bø

- hade

- hei

- der

Skrevet

11 mnd hei mamma og takk............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...