Gå til innhold

SAMLETRÅD FOR TIPS MOT KVALME!!! (hold den oppe!)


Gjest Mamma til to barn

Anbefalte innlegg

Har hittil blitt kvalm av all drikke, men nå har jeg funnet noe som går ned, er godt og hjelper. En liten bit ingefærrot uten skall, presset gjennom hvitløkspresse, en tykk skive sitron, varmt vann, alt i en kopp. Godt og kvalmestillende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Fortsetter under...

Puuuhhh... 2.runde på 2 år - også denne gangen kvalm som fy!! Hadde såviddt klart å fortrenge 7 mnd med kvalme fra første svangerskap, og så var vi igang IGJEN allerede i uke 4... Gruer meg så usannsynlig mye til de neste 8 mnd =(

 

Forrige gang prøvde jeg akupunktur, sea bands, ingefær, salt mat, afipran, postafen, sove lenge - you name it!

 

Skal prøve noen av tipsene her, men ikke

mye som er uprøvd dessverre. Nå har jeg i tillegg en 1-åring hjemme som gjerne våkner 05.30 pluss et par ganger i løpet av natta, så rådet om å få nok søvn utgår for min del...

 

Håper på et under ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Prøvd ut sea bands den her graviditeten.. å skjønner ikke hvorfor jeg ikke fått med meg dem de tre andre gangene.

Syns de fungere supert :)

 

Ellers så tar jeg meg et glass melk om morgenen med en gang jeg går opp. Rart .. men det fungerer å holder kvalmen under kontroll frem til jeg får noe annet i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei.

Jeg fikk tips av venninna mi,om å ha ti mandler liggende på nattbordet til når du ble kvalm,enten morgen eller kveld. Og det hjelper faktisk..frisk luft,spise ofte,søvn å akupressur hjelper også. For meg ihvertfall. Tenk om det hadde vært like mange tips for ømme bryster..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd det samme som mange andre, noe funker, annet funker ikke.

 

Men til akutt kvalme, så har jeg funnet at det hjelper å spike blodsukkeret skikkelig. Funker ikke i lengden, men greit for å komme seg til nærmeste do/bøtte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...