Gå til innhold

Jernmangel, dårlig blodprosent, noen andre med samme problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med disse plagene helt siden jeg ble gravid. Har prøvd alle mulige jernpreparater syns jeg selv da. Noen som har gode råd om hva som kan hjelpe så blir jeg supertakknemlig :-) Begynner å tære på å ha såååå lite overskudd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som hjalp meg var å spise mye leverpostei og brunost på brød samt havregryn med melk til frokost hver dag.

Hvor lavt er det hos deg da?

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

En kan få sprøyta jern i kroppen eller få blodoverføring.

Skrevet

Jeg er akkurat lik, dårlig blodprosent og aaaallllt for lite jern. Men nå har det begynt å gå rette vegen; Jeg bruker Hemofer jerntabletter, blir ikke hard i magen av de + at hem.jern taes lettere opp i kroppen. I tillegg spiser jeg mye brunost som pålegg, og bruker det også i brunsaus som smakstilsettinng(bestemors triks):D Lykke til da;)

Skrevet

Etter hva jeg har hørt er det bare en myte at brunost gir kroppen jern lenger... det var visst i "gamle dager" det. Jeg har også slitt med for lite jern (gikk på Fero-Retard), men hva angår kosthold fikk jeg beskjed om leverpostei og brokkoli (som jeg husker), samt at hvis man tar c-vitaminer (drikker juice) så tas jernet lettere opp... men hva vet vel jeg...

Skrevet

Tusen takk til dere som har svart. Ang brunost, så spiste jeg det i bøtter og spann da jeg trodde det var masse jern i det. Men desverre i dagens brunost er det ikke jern, før ble det tilsatt men det har de altså sluttet med. Det fikk jeg vite av helsesøster da minste jenta vår begynte med fast føde. Så den eneste brunosten som inneholder jern er litago, den for barn. Og den er ikke så god, men hva gjør man ikke for å bli bedre :-)

Skrevet

hei hei=)

jeg har også jernmangel,men fikk anbefalt å ta duroferon 2 ganger daglig og spise en del grønnskaer som f.eks brokkoli og agurk skal hjelpe godt!den beste er brokkoli for hele den er fylt med jern=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...