Gå til innhold

er vel verdens verste mor.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk vite fra læreren til mi 7åring at hun er alltid for sen til skolen, gjør leksene kun halvferdig og glemmer MYE....

ja jeg skulle nok ha vært mer tilstede, men har hatt en kolikkunge, og en annen urolig liten tass så har vært litt mye i det siste....

jeg ser selfølgelig at hun gjør leksene sine. men glemmer ofte og sjekke at hun er helt ferdig før hun pakker bøkene ned i sekken. med det resultat at hun har jugd om at hun er ferdig når hun egentlig er halvferdig bare.....

jeg trodde det var nok å bruke 10 minutter på skoleveien ...tydeligvis ikke siden hun kommer for sent nesten hver dag.. akkurat nå er jeg vel så lei meg som jeg kan få blitt. er jeg virkelig en dårlig mor? jeg vet jeg burde fulgt opp leksene bedre.. hun får hjelp hvis hun trenger selfølgelig.. jeg har bare ikke vært så flink til å sjekke det ferdige resultatet.. tårene presser seg på nå her jeg sitter, og jeg har det ikke noe godt med meg selv. kolikken til minien er blitt bedre så ing begynner å roe seg ned hjemme også... det er kanskje en liten unnskyldning at jeg har hatt fulle hender med 2 spedbarn. men INGEN unnskyldning for å "rote" til skolehverdagen til 2 klassingen min... jeg kan jo ikke forvente at hun skal ta ansvaret for at lekser blir gjort og at hun kommer tidsnok til skolen alene?? jeg har visst feilet og lagt alt for mye ansvar om det på henne... guuud som jeg skammer meg over meg selv. greit nok at jeg er i en evig ammetåke men dette er uakseptabelt...

det verste er at skolen syns sikkert jeg er en dårlig forelder og er redd for at de skal "gå videre" med det fordi de mener jeg ikke gir god nok omsorg pga dette..... det var igrunn tilfeldig at jeg fant ut hvordan ståa var, da jeg spurte læreren hvorfor hun hadde så mange uinnleverte bøker i sekken sin...

uff, jeg skal forbedre meg selfølgelig og det skal sjekkes nøye hver dag både lekser og forsentkomming fra min side.....

læreren hennes vet jeg har to små barn og har hatt det slitsomt pga det så håper hun ikke sitter å synser så mye om meg nå..... sukk...

har dere trøstende ord eller velfortjent ris så kom med det :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEG MÅ BARE SI AT DU ER IKKE VERDENS VERSTE MOR!

Du kommer nok til å lære av dine feil etter det møtet med læreren;-) Alle har vi feil vi gjør og man lærer heldigvis av dem. Selv om det ikke er så kjekt og få det slengt i trynet når man tror alt er på den fineste orden.Stå på du, alt kan forandres på selv om det er en vond sirkel du har kommet inn i er det ikke noe skam og snu.

Skrevet

Først av alt: Svelg stoltheten din, og vær glad for at du nå vet mer om dattera di sin hverdag. Mye viktigere å få en nær relasjon til jenta enn å bekymre seg for hva andre tenker og tror om en. Når det er sagt så må jeg si at jeg tror læreren forstår situasjonen din og hvor vanskelig det er å til en hver tid ha oversikt og følge opp godt nok. Nå har du i alle fall mulighet til å ta tak i problemet og gjøre noe med det. Selv om det er dattera di som kal gjøre lekser og passe på å komme tidsnok, så er det til sist ditt ansvar å se til at dette faktisk blir gjort. Lykke til, det går nok bra skal du se :-)

Skrevet

Ta det helt med ro !

Er selv lærer og sikker på at læreren mener det godt!

Tenk hvis du ikke fikk vite noe ?

Ikke skam deg, det er ingen tjent med !! Alle har det tøft i perioder !!

Kanskje du har noen du kan spørre om hjelp til avlastning slik at du får konsentrere deg om leksehjelp ? Hjemme hos oss er det 3 barn som skal gjøre lekser rett etter middag, fast rutine, alle setter seg automatisk ned med lekser da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...