VinterSol+2 Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 hihi her i skottland må det være uvanlig å gå rundt med gravidmage eller noe.. for jeg får så mye oppmerksomhet! Helt snodig.. i går kom en dame bort til meg i butikken, og så noe sånt som "hei, jeg måtte bare, altså, vet du, jeg kunne ikke se at du var gravid før du snudde deg! bare en helt vanlig kunde, og så; wow, lissom. vet du hva du venter eller?" blei litt paff jeg, over en så direkte henvendelse.. hun sa masse annet også, men det var en eller annen sær aksent som jeg ikke er så kjent med, så fikk ikke med meg alt.. men jeg fortalte at jeg skulle ha jente, og at dette var "siste tur" før baby kommer pga flyregler osv.. så gratulerte hun meg hjerteligst, og så gikk hun. hehe snodig. var det et kompliment, lissom, eller?
Øyboeren med to små <3 Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 hehe, sært..1 men tviler på at det var vondt ment..!
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 Det var helt sikkert et kompliment. Både en gratulasjon med graviditeten/babyen, og et komplement på at du har beholdt en flott figur!
VinterSol+2 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2007 ja, må jo vært pent ment. Og veldig hyggelig med gratulasjon og all ting. hehe men bare så utrolig pussig! Men lurer på om de er mer bevisste på en del sånne ting over her? Selvfølgelig skal jeg få komme forran i køen inn på bussen, og så videre.. dette skjer jo ikke i norge! Haha, men var bare måten hun fortalte meg det på, som omhun opplyste meg om noe jeg ikke visste lissom... hihi ja, jeg har en "full-frontal-pregnancy" lissom.. hihi
Norwegian by injection Skrevet 21. mars 2007 #7 Skrevet 21. mars 2007 Hei! Har jobbet med mange skotter (hvis det er det dere kaller de)! Utrolig koselige og utadvente mennesker synes jeg! Er liksom alltid glade......synes det er riktig at man får litt ekstra oppmerksomhet når man går gravid, det er jo bare naturlig for meg at folk tar hensyn til gravide, synes nordmenn har litt å lære der!! He he! Kos deg i Skottland!
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #8 Skrevet 21. mars 2007 Hei Jeg bor i Skottland, og synes generelt at folk er veldig hoeflige, baade da jeg var gravid sidst (denne gang synes det ikke enda) og naar jeg er ute med barnevognen. Faar tit komme foerst paa bussen og folk holder doerer ovs. Og synes ogsaa at fremmede folk ret tit snakker til en naar man har mage eller smaa barn med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå