Nesly Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Er 7 uker... hoster og nyser...masse snue i nesen og virker litt tett Gråter mye, ellers fin allmenntilstand.. Bør jeg ta en tur til legen med han? Eller se det ann? Har lest så mye om RS virus at jeg blir litt hysterisk kanskje..
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Gullet mitt har vært veldig forkjølet. Jeg fulgte nøye med på tilstanden hans og dro til hs og veide ekstra for å være sikker på at han la på seg + sjekket bleiene hans nøye...men hadde sikkert vært greit å ta sånn prøve for å vite om det er rs eller ikke, men det viktigste er jo å følge med på tilstanden til barnet, enten det er vanlig forkjølelse eller rs da
haater husarbeid Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 Hvis det er "bare" en forkjølelse, kjøper du inn litt paracet, en nesesuger og noen nesedråper og står han av. Blir det veldig stygg hoste og høy feber, ville jeg tatt babyen til legen. Har babyen RS-virus, er h*n dårlig!!
Nesly Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2007 Ok, takk for svar...venter og ser! Er litt sånn hysterisk førstegangsmor.. Skal følge med..ta tempen osv...
Lille Liak Skrevet 21. mars 2007 #5 Skrevet 21. mars 2007 Hei! Dattern min har vært forkjølet nå i fire dager har hatt litt feber i 2 dager (38,7- 38,5)vi har ikke tatt noe paracet..(Tror det "bare" demper og ikke "knekker" feber evt forkjølesen...)Gikk innom helsestasjonen isted og legen var der i dag så han tittet på henne og lyttet hun hadde anntydning til litt piping i bryste han nevte litt om bronkittvirus og sa at hvis pusten nå ble verre skulle jeg kontakte fastlegen men i den tilstanden hun er i nå hadde dem sikkert ikke gjort noe.. Babyer er litt varmere enn oss voksene, så lenge h*n er helt normal i alm.tilsand så trenger du ikke og stresse til legen.. tror jeg men du må stole litt på din egen magefølese.. Er også førstegangsmamma og alle som har erfaring kommer alltid md tips som passer dems barn o.l.
nickoline og supermann Skrevet 21. mars 2007 #6 Skrevet 21. mars 2007 Så lenge han ikke har feber er det ikke noe å bekymre seg for, men vær obs. vi har fått en light utgave av RS viruset. Andreas er snart 1 år. vært syk i 2 uker! Men mer enn litt snørr altså!
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 21. mars 2007 #7 Skrevet 21. mars 2007 vår gutt hadde rs uten antydninger til feber (annet enn 37.9 3 dagen på sykehuset). Lytt etter surkling i brystet, er du bekymret be om en hurtigtest av rs....
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 21. mars 2007 #8 Skrevet 21. mars 2007 Ikke det at jeg er verdens mest avslappende mor, men babyene kan både hoste, nyse osv uten at det er noe alvorlig. Følg selvfølgelig med, noe som er naturlig, men det lønner seg ikke å bli hysterisk. Jenta mi har vært "forkjølet" et par ganger i sitt 8 uker lange liv...men unnslapp heldigvis influensa som de tre guttene i familien hadde...puh...jeg puster lettet ut etter tre-fire uker m feber, hosting hos guttaboys...
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #9 Skrevet 21. mars 2007 Jeg ville dratt til legen ja. Uten tvil. Når babyen er så syk at du merker at det er mer en en vanlig forkjølelse kan viruset ha vokst så mye at han blir alvårlig syk. Jenta mi har hatt RS, og hun viket helt fin bortsett fra litt hoste frem til hun over natten ble veldig dårlig. Les denne: http://www.dinbaby.com/forum/thread/8702784 Bedre en gang for mye enn en gang for lite??
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2007 #10 Skrevet 21. mars 2007 ikkje for å vera tverr, men babyer kan vera forkjølte uten at det er alvorleg. Lurt å gå til legen, ja. Men det er generelt sett mykje fokus på rs og andre "farlige" ting her, så jeg skjønar at folk blir redde. Kva er forkjølelse? Tett nase, hoste, feber, nysing......
Labbetøs Skrevet 21. mars 2007 #11 Skrevet 21. mars 2007 Ja forkjølelse er tett nese, hoste, feber og nysing. Og hva er RS? RS er forkjølelse. Det er bare det at slike forkjølelsesvirus som RS er fryktelig farlig for disse små. Det er "bare" en forkjølelse, men de kan bli veldig syke av det. Det er mye fokus på RS nå ja, men det henger vel tett sammen med det faktum at det er en usedvanlig mye RS-smitte som fyker rundt over landet nå. Jenta mi har også hatt RS, og var innlagt i 8 dager. Vi dro til lege og fikk henne sjekket mens hun "bare" hostet og var litt snørrete så vi kom forholdsvis lett fra det. Alikavell ble det ganske ille. Jeg kan love deg det at jeg er glad for at jeg sjekket så tidlig nå i etterkant. Det å se jentungen sin ligge koblet til all verdens slags maskiner som pep og allarmerte hele tiden å streve med å puste er ikke morsomt. Jeg var så redd at jeg regelrett tisset på meg. Jeg mener ikke å gjøre noen som helst overhysteriske, men JEG er ihvertfall glad jeg tok en sjekk for hun ble skikkelig syk. Det er jo godt å få avkreftet ting slik at man kan føle seg trygg som mor. Men husk å spør de om å ta RS-prøve av snørret til babyen. RS vises ikke på blodprøver før langt ut i forløpet.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 21. mars 2007 #12 Skrevet 21. mars 2007 huff ja, det høres ikke noe særlig ut....godt å få avkreftet eller bekreftet ting hos legen. Husker med gru de gangene vi ringte til legen, spes ved førstemann, og ikke ble tatt alvorlig-ble liksom sett på som litt hysteriske foreldre! Heia mammaer og pappaer som bryr seg om både bussefanter og nysing:)!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå